قائم مقام وزیر کشور:

فعالیت احزاب سیاسی می تواند از فساد و رانت خواری جلوگیری کند

قائم مقام وزیر کشور گفت: اگر احزاب قوی در کشور شکل بگیرد و حرفها زده شود از فساد، رانت خواری و حقوق های غیر متعارف جلوگیری شده و و مدیریت کشور منطقی تر می شود.
کد خبر: ۲۹۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 07 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر،محمدحسین مقیمی دردومین نشست احزاب،گروهها و تشکل های سیاسی استان که سه شنبه شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بر اساس قانون بستر فعالیت احزاب فراهم است و اگر از این فرصت بخوبی استفاده نکنیم خودمان متضرر خواهیم شد.

مقیمی بیان کرد: در انتخابات هفتم اسفندماه تشکل ها و احزاب سیاسی اطلاعیه مشترک دادند و وارد انتخابات شدند که به مشارکت گسترده منجر شد و امیدواریم در انتخابات امسال نیز این اتحاد میان گروههای سیاسی شکل بگیرد و وحدت دیگری نمایان شود.

احزاب همدیگر را تحمل کنند

قائم مقام وزیرکشور تصریح کرد: باید احزاب بتوانند همدیگر را تحمل کرده و در فضای ایجاد شده دیدگاه خود را مطرح کنند و اجازه دهند همه صحبت ها مطرح شود که تحقق این امر می تواند از فساد و رانت خواری جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: اگر احزاب فعال بودند و می توانستند حرفهای خود را بزنند شاهد حقوق های نجومی و رانت و فساد نبودیم به همین دلیل دولت مصمم است حرف رقیب و مخالف را بشنود و ماهم باید تحمل شنیدن داشته باشیم زیرا احزاب از سر دلسوزی حرف می زنند و ما هم باید دلسوزانه گوش کنیم و ظرفیت پذیرش دیدگاه مخالفان و احزاب را داشته باشیم.

مقیمی بیان کرد: اگر اجازه ندهیم رقیبان و مخالفان دیدگاه خود و اشکالات مورد نظرشان را مطرح کنند چاپلوسی و فساد و دغل بازی جامعه را فرا می گیرد و همین مسائل از زبان رسانه های دشمن با دروغ و بزرگنمایی مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: احزاب باید افراد نخبه را شناسایی و برای مدیریت کشور تربیت و کادر سازی کنند و هر حزبی که کادر قویتری را تربیت کند می تواند جایگاه بیشتری در کشور داشته باشد.

مقیمی اظهارداشت: هروقت خواستیم به احزاب کمک کنیم و یارانه بدهیم عده ای اعتراض کردند و ایراد گرفتند و هنگامی که یارانه احزاب قطع شد کسی اعتراض نکرد در حالی که همه احزاب باید عکس العمل نشان می دادند.

مسیر اصلاحات مستمر است

وی گفت: همیشه باید در مسیر اصلاحات حرکت کنیم و اگر از اصول خارج شدیم و فاصله گرفتیم باید با اصلاحات به مسیر اصلی بازگردیم و کشور را با کمک همدیگر بسازیم.

مقیمی اظهارداشت: از دولت، مجلس انتظار داریم به شکل گیری احزاب کمک کنند تا از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

قائم مقام وزیر کشور اظهارداشت: انتخابات هفتم اسفند ماه تجربه خوبی بود که احزاب نامزدهای خود را معرفی کردند و برای تبلیغات دهها هزارجلسه سخنرانی در سراسر کشور برگزار شد که فقط ۵ جلسه بر هم خورد که این آمار بیانگر نشاط و آرامش حاکم بر کشور بود که با رعایت مرقانون بدست آمد.

وی گفت: کار حزبی در کشور سخت است اما اگر مورد حمایت قرار گیرد می تواند در کادر سازی و تربیت مدیران آینده نقش مهمی ایفا کند.

خدمات دولت را زیر سوال نبریم

مقیمی اضافه کرد: نادیده گرفتن دستاوردهای برجام و کوچک شمردن این کار بزرگ بی انصافی است و اگر کمی منصف باشیم هرگز موفقیت تیم مذاکره کننده در برابر شش کشور تاثیرگذار جهان را زیر سوال نمی بریم.

وی بیان کرد: تک رقمی کردن تورم ۴۰ درصدی، کاهش نرخ سود بانکی، رشد ۳.۶ درصدی اقتصادی دستاوردهای ارزشمندی است که در بدترین شرایط مالی حاصل شده و اگر دو درصد از میزان بیکاری کم شده و در تولید گندم مستقل شده ایم باید خوشحال باشیم و قدردانی کنیم.

مقیمی گفت: دولت متعلق به همه مردم و گروههاست و همه باید کمک کنیم تا مشکلات کم شود و اداره کشور بهتر صورت گیرد.

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: درآمد حاصل از حامل های انرژی حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است در حالیکه دولت فقط برای یارانه ها باید ماهانه ۴۳ هزار میلیارد تومان پرداخت کند و یک تصمیم غلط چالش جدی امروز همه دولتمردان شده است.

وی گفت: کاهش قیمت نفت و درآمدها موحب شده بسیاری از طرحها نیمه تمام بماند و با همه تلاش شبانه روزی مشکلات متعدد است ولی دولت موفق عمل کرده و برای اولین بار تراز تجاری کشور با پیشی گرفتن صادرات از واردات مثبت شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه نمایندگان تشکلها و احزاب سیاسی استان دیدگاههای خود را در خصوص مسائل مختلف مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار