40 میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تاکنون 40 میلیون نفر در کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 18 October 2016
 به گزارش تابناک اردبیل، دکتر محمدجواد کبیر در حاشیه دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت در اردبیل افزود: تاکنون 40 میلیون نفرکه حدود 50 درصد جمعیت کشور می شود تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتندکه از این تعداد 23 میلیون نفر روستائیان و مابقی سایر اقشار هستند.
 
وی اظهار کرد: 11 میلیون نفر از این ها هم جمعیت محروم و مستضعف ساکن روستاها و حاشیه شهر هستند که عمدتا در دولت یازدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفته و از خدمات متنوع آن بهره مندند.
 
وی با اشاره به بدهی حدود 80 هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی بیان کرد: برای تامین این رقم رایزنی هایی با دولتمردان صورت گرفته تا این مشکل حل شود.
وی اضافه کرد: با توجه به کاهش درآمد دولت و محدویت مالی قرار بر این است با انتشار 80 هزار میلیارد ریال اوراق قرضه نسبت به تامین این منابع اقدام شود که امیدواریم تا پایان سال این اتفاق بیافتد.
وی ارائه خدمات با کیفیت بالا و کنترل و کاهش هزینه ها را از جمله سیاست های راهبردی سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: باید برای رسیدن به اهداف هزینه ها و مصارف باید با الویت بندی متناسب با در آمد و منابع موجود باشد.
 
کبیر با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت:این طرح بسیار خوبی است و تا زمانی که خدمات سطح اول مثل پزشک خانواده در کشور ساماندهی و اجرا نشود طرح تحول سلامت معنا ندارد و به اهداف تعیین شده نخواهد رسید.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت در حوزه خدمات غربالگری برای پنج بیماری از جمله سرطان ورود پیدا کرده و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برنامه ریزی های اساسی برای اجرا در نظر گرفته است تا بتواند گام بزرگی در تحقق بهبود بهداشت و درمان کشور داشته باشد.
 
وی راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات دقیق را ضروری خواند و اظهار کرد: راه اندازی نظام جامع ثبت اطلاعات سرعت خدمات ارائه شده را تقویت می کند و سازمان بیمه سلامت برای این امر برنامه ریزی منسجم و هدفمندی را پیش بینی کرده است.
 
وی با اشاره به برگزاری اجلاس مدیران ارشد بیمه سلامت در استان های گلستان، گیلان و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجلاس مدیران ارشد بیمه سلامت ایران هر چند ماه یک بار در یکی از استان های کشور برگزار می شود و مسائل و مشکلات مطرح و نقاط ضعف و قوت رصد شده و تصمیماتی برای بهبود ارایه خدمات گرفته می شود.
 
دوازدهمین همایش سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران از 27 تا 29 مهرماه به مدت سه روز در اردبیل با هدف بررسی دستاوردهای اجرای بیمه همگانی و طرح تحول سلامت و نیز ارائه راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سازمان بیمه سلامت برگزار می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار