ادغام مناطق تهران تنها در حد یک طرح است

تابناک تهران - طرح ادغام برخی از مناطق تهران امروز در جلسه شورای شهر مطرح شد؛ اما اجرای آن منوط به کار کارشناسی کمیسیون های مربوطه و وجود دلایل منطقی برای این جابه جایی ها خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 08 November 2016
امروز بعد از جلسه شورای اسلامی شهر تهران، خبر از ادغام5  منطقه ی 9، 10، 2، 5 و 13 در رسانه ها منتشر شد. البته صحبت ها درباره این طرح بسیاراست.
 
مهدی چمران، رئیس شورای شهر، در این باره گفت: "پیشنهاد شده است که از جنوب منطقه 2 و 5 کاسته و یک منطقه جدیدی ایجاد شود.هم چنین هرچه سریع‌تر منطقه 13 نیز با منطقه 14 یا 4 ادغام شود."
 
وی با اعلام موافقت خود در مورد این ادغام ها و انجام کارهای مطالعاتی بر  روی این طرح در گذشته افزود: "به نظر می‌رسد شورای شهر یا شهرداری باید این پیشنهاد را به صحن شورای شهر بیاورد تا هرچه زودتر کارهای آن انجام گیرد."
ادغام مناطق تهران تنها در حد یک طرح است 
محسن پیرهادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران، گفت: "این موضوع به این شکل مطرح نشده، بحثی را آقای دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران مطرح کردند که امکان تغییر در تقسیم بندی جغرافیایی مناطق وجود دارد. این موضوع تنها در حد طرح است که نیازمند کاری مطالعاتی و کارشناسی است."
 
وی ادامه داد: "البته مشابه و مستندات قدیمی هم در این باره وجود دارد. البته طرح مقدماتی این موضوع  در نتیجه تبدیل به نقطه شروعی برای کار مطالعاتی کمیسیون ها بر آن شد. نه موضوعی تصویب نشده و نه حتی کار کارشناسی بر روی آن انجام شده است."
 
پیرهادی با بیان دلیل چنین پیشنهادی افزود: "علت چنین پیشنهادی در مرحله اول این است که تقسیمات جغرافیایی و جمعیتی در سازمان ها متفاوت است. به طور مثال میزان تقسیمات منطقه ای اداره آموزش و پرورش، برق، آب، گاز، پست و شهرداری در هر منطقه متفتوت است. اگر ما قائل به مدیریت یکپارچه باشیم می توانیم این تقسیمات را یکسان سازی کنیم. در مرحله دوم برای مناطقی ازجمله 9، 10 و 4 که از لحاظ جغرافیایی مناطقی دارند که دسترسی به آنها با مشکل روبروست، راه حلی اندیشیده شود."
 
عضو شورای شهر تهران با تکیه بر لزوم علمی و منطقی بودن این طرح برای اجرا گفت: "البته باید این تقسیم بندی های جغرافیایی و جمعیتی براساس شاخص باشد؛ و دلایل علمی و منطقی  قابل دفاع برای تقسیم بندی های جدید وجود داشته باشد. و صرفاٌ برای کوچک یا بزرگ کردن یک منطقه چنین اتفاقی صورت نگیرد."
 
پپیرهادی در پایان با ابراز امیدواری برای اجرای این طرح در سطح شهر تهران، برای نظم بخشیدن بیشتر به تقسیم بندی های پایتخت اظهار داشت: "اجرای این طرح کاملاٌ امکان پذیر است، و در شأن شورا هست که این ادغام ها را عملی کند."

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار