ترامپ: برجام را پاره می کنم/مقام معظم رهبری: اگر آنها برجام را پاره کنند ، ما آن را آتش می زنیم

کد خبر: ۳۲۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 22 November 2016
ترامپ: برجام را پاره می کنم/مقام معظم رهبری: اگر آنها برجام را پاره کنند ، ما آن را آتش می زنیم

پاسخ کوتاه بود و کوبنده! وقتی ترامپ به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری  فروردین ماه امسال، تهدید کرد که اگر رئیس جمهور شود برجام را پاره می کند، رهبر انقلاب نیز در دیدار رمضانی مسئولان نظام  پاسخ قاطعی به این تهدید دادند و تاکید کردند: ما برجام را نقض نمی‌کنیم لکن اگر طرف مقابل نقض کند که الان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا دارند تهدید می‌کنند که برجام را پاره می‌کنیم؛ اگر آنها برجام را پاره کردند ما آن را آتش می‌زنیم.

این یک پاسخی قاطع و کوبنده بود که به ترامپ داده شد.
 اکنون وی رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است و جهان منتظر است تا اقدامات عملی وی را بعد از تکیه زدن به صندلی ریاست جمهوری ببیند.
دیروز مشاور ترامپ نیز در رابطه با برجام آن را بدترین توافق آمریکا تلقی نمود و اظهار داشت: «این (توافق) قابل اجرا نیست، چراکه همه بخش‌های آن در اختیار همه طرف‌ها قرار نگرفته است، بنابراین اگر مفاد آن را بخوانید می‌بینید که هنوز اجرایی نشده است .»
پیش از این «ولید فارس» مشاور ترامپ در امور خاورمیانه هم گفته بود که دولت جدید احتمالا به دنبال اصلاح برخی بندهای برجام خواهد بود.
نکته دیگری که در این میان قابل تأمل است استقبال شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان از این قضیه هست، گویا وی نیز بدش نمی آید تا برجام را که حاصل تدبیر دو سال تلاش خستگی ناپذیر سربازان و یاران انقلاب بوده ناکام ببیند.
 
به هر تقدیر برجام یک توافق بین المللی است و تاکنون درست است که کامل اجرا نشده و خیلی از تحریم های ایران را برداشته و باعث ورود سرمایه گذاران خارجی و سرمایه به این کشور شده است و برای کشور و جهان مایه خیر و برکت بوده و در صورت استمرا و بر هم زدن این توافق از طرف هر کدام از طرفین باعث رسوایی و از بین رفتن آبروی وی خواهد شد. ب


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار