رئیس جمعیت هلال احمر:

زخم‌های فلسطینی‌ها فراموش شده است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه کشته شدن صدها هزار نفر کودک، زن، مرد و نیروی امدادگر در عراق و سوریه با هیچ دین و منطقی قابل توجیه نیست، گفت: این جنایات توسط هر فرد و گروهی که انجام شده باشد، محکوم و شکست آن قطعی است.
کد خبر: ۳۴۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵ 08 December 2016
به گزارش تابناک قم، سید امیرمحسن ضیایی‌فر امشب در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه این کنگره به همت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی و جمعیت هلال احمر ایران اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این کنفرانس به مباحث دینی در حوزه حقوق بشر به صورت جامع بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه تبادل نظر میان علمای دینی و تلفیق دیدگاه‌های اسلامی با نظرات متخصصان حقوق بین‌الملل از دستاوردهای این کنفرانس است، اضافه کرد: دنیای کنونی آکنده از بحران‌ها و مخاطراتی شده است که بیش از گذشته موجب رنجش جامعه بشریت می‌شود چراکه اکنون حقوق بین‌الملل و کرامت‌های انسانی توسط کشورهای ظالم زیر پا گذاشته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: وقایع روزانه و جنگ‌ها نشان از وجود چالش‌های ناگوار مقابل انسانیت و افزایش بذر کینه و نزاع در قلب‌هاست که استمرار آن می‌تواند به کرامت بشر و ارزش‌های دینی و انسانی آسیب رساند.

وی با اشاره به اینکه منطقه کهن خاورمیانه درگیر تروریسم و جنگ‌های مسلحانه خونباری شده است، عنوان کرد: وضعیت کنونی خاورمیانه در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است، رخدادهای عراق و سوریه با هیچ منطقی سازگار نیست و دل هر انسانی را غصه‌دار می‌کند و سبب فراموشی زخم‌های مردم دیگر نقاط جهان از جمله فلسطینی‌ها شده است.

ضیایی‌فر تاکید کرد: تکرار مکرر حوادثی که یک نمونه آن برای دنیای بشریت زیاد است، سبب ناراحتی مردم دنیا شده همانند حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی که به عنوان یک خبر تکراری در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه کشته شدن صدها هزار نفر کودک، زن، مرد و نیروی امدادگر در عراق و سوریه با هیچ دین و منطقی قابل توجیه نیست، تصریح کرد: این جنایات توسط هر فرد و گروهی که انجام شده باشد، محکوم و شکست آن قطعی است هر چند این جنایتکاران با سواستفاده از نام دین برای افزایش اسلام‌ستیزی و نمایش چهره خشن از این دین مبین تلاش می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از اسلام به عنوان منادی صلح و دوستی نام برد و گفت: اینکه متحجران ناآگاه به صورت غیر منطقی اسلام را جنگ‌طلب و انسان‌ستیز نشان می‌دهند، بزرگترین ظلم به این دین است به همین علت رسالت علمای اسلامی در سنگین‌تر از گذشته است و این افراد باید به محکوم کردن جنایات افراد متحجر پرداخته و رویکرد‌های مختلف اسلام در حوزه جنگ و صلح را برای همگان تشریح کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعالیم اسلام در کنار مفاهیم حقوق بشر دوستانه می‌تواند نقش موثری در کاهش جنگ‌ها ایفا کند و برگزاری این نشست نقطه عطف مهمی است که اندیشمندان می‌توانند از آن برای انتشار نگاه‌های مثبت دین اسلام استفاده کنند.

ضیایی‌فر با تاکید بر اینکه انتشار رویکردهای اسلامی در حوزه صلح با بهره‌گیری از متون معتبر برای اثبات رحمانیت اسلام اهمیت فراوانی دارد، اضافه کرد: این هدف با گفتار و نوشتار علمای اسلام رقم زده می‌شود هر چند حقوق بین‌المللی بشر دوستانه نیز به شیوه‌ای است که می‌تواند نجات جامعه بشریت را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تئوریزه کردن رویکردهای دین در عرصه عمل و عرضه آن به جوامع جهانی می‌تواند اثبات کننده ادعاهای مذکور باشد، عنوان کرد: اندیشمندان و علمای دینی در تشریح آموزه‌های مرتبط اسلام با مباحث حقوق بشر دوستانه رسالت مشخصی بر عهده دارند که نباید نسبت به آن غافل شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: امیدواریم در دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی بتوانیم پیام صلح، دوستی، رفعت و حفاظت از کرامت انسانی را به عنوان آموزه‌های دینی اسلام به جوامع مختلف جهان منتقل کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار