رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم:

هوای سرد در استان قم ماندگار است

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: هوای سرد تا آخر هفته در استان قم ماندگار است و امروز بارش برف و باران را در شهر قم شاهد هستیم.
کد خبر: ۳۴۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 20 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آتی در استان اظهار کرد: امروز هوای استان قم ابری در برخی از ساعات همراه با بارش برف و باران و وزش باد است، در اواخر وقت امروز کاهش ابر در استان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز حداکثر دمای استان قم، هفت درجه و حداقل دمای استان هم منفی پنج درجه است، ولی فردا کمترین دمای قم منفی چهار درجه و بیشترین دما هم 10 درجه خواهد بود، فردا به تدریج کاهش ابر و وزش ملایم باد را در استان شاهد خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: امروز وزش باد در استان در جهت جنوب شرقی و با حداکثر سرعت 25 تا 40 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، اما فردا جهت وزش باد در قم غربی خواهد بود و سرعت باد در آن روز در استان بین 25 تا 40 کیلومتر بر ساعت است.

قاضی با اشاره به وضعیت آب و هوای استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: پنج‌شنبه وضعیت هوای استان صاف تا کمی قسمتی ابری و گاهی با وزش باد خواهد بود، در آن روز وزش باد در قم در جهت شرقی و با سرعت بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت است، روز پنج‌شنبه هم حداکثر دمای استان 12 درجه و حداقل دمای آن منفی چهار درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: هوای سرد تا آخر هفته در استان قم ماندگار است، امروز بارش برف و باران را در شهر قم شاهد هستیم، ولی فردا و روز پنج شنبه در استان بارش باران نداریم، همچنین طی روزهای آتی غبارآلودگی را هم در استان قم شاهد نخواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: از ابتدای هفته آینده یک سامانه بارشی به استان نزدیک می‌شود و از اواخر روز شنبه و یکشنبه بارش باران در استان قم آغاز خواهد شد، امسال بارش باران را با میانگین 16 میلی‌متر در استان شاهد بودیم و میزان بارش باران امسال در قم تاکنون بسیار کمتر از میانگین طولانی مدت بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمرکز سامانه بارشی در کشور در منطقه زاگرس مرکزی است، ولی این سامانه بارشی، مناطقی از غرب، نواحی مرکزی و دامنه البرز مرکزی و شرقی را در برگرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار