دو خبر فرهنگی از آستارا و رشت

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) افزود: تشکیل حکومت اسلامی و دفاع از حق و حقوق مستضعفین و محرومین و صدور آرمان های انقلاب به جهان را از جمله اهداف و آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) بود
کد خبر: ۳۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 13 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ،  حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) افزود: تشکیل حکومت اسلامی و دفاع از حق و حقوق مستضعفین و محرومین و صدور آرمان های انقلاب به جهان را از جمله اهداف و آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه آثار همه این هدف ها امروز در جوامع اسلامی قابل مشاهده است ، بیان کرد: همه مردم و مسوولان در مقابل هجمه های فرهنگی باید با بصیرت و معرفت کامل و پیروی از ولایت فقیه حرکت کنند تا به فرموده امام(ره) به مملکت آسیبی نرسد.

وی با اشاره به اینکه هدف و پیام امام خمینی (ره) باید به صورت جامع به نسل های جوان معرفی شود ، اظهار کرد: برگزاری مراسم باشکوه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بهانه ای است تا مروری بر اندیشه و مرام آن شخصیت بزرگ تاریخ اسلام شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از تشنگان معرفت و حقیقت با اندیشه امام (ره) بصیرت یافتند، گفت: امروز اگر در گوشه ای از جهان صدای استکبار ستیزی برمی خیزد به برکت روشنگری امام خمینی (ره) در راستای شناساندن حق از باطل بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، افزود: 15 نفر از شهروندان آستارایی روز سوم خرداد با پای پیاده به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام می شوند تا عشق و علاقه خود را به معمار کبیر انقلاب نشان دهند.

سرهنگ محمد علی علیزاده با اشاره به اینکه 280 شهروند آستارایی نیز در قالب کاروان سواره به مرقد امام راحل اعزام می شوند ، اضافه کرد: این کاروان نیز با هفت دستگاه اتوبوس در روز 13 خرداد به مقصد مرقد امام خمینی (ره) حرکت می کنند.

وی سیاه پوش کردن میادین و خیابان های اصلی شهر و برگزاری عزاداری خیابانی در روز 14 خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را از جمله برنامه های ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان آستارا عنوان کرد.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.ک/2

********

رشت - مسوول روابط عمومی دانشگاه گیلان از افتتاح ایستگاه آتش نشانی این دانشگاه خبر داد. 

سعید رهسپار  افزود: ایستگاه شماره 10 آتشنشانی رشت از امروز در دانشگاه گیلان شروع به کار کرده است. 

وی اظهار داشت: این ایستگاه آتش نشانی با همکاری و مشارکت دانشگاه گیلان ، شهرداری رشت و خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری رشت افتتاح شده است. 

مسوول روابط عمومی دانشگاه گیلان راه اندازی این ایستگاه آتش نشانی را نیاز دانشگاه و محدوده مربوط به آن عنوان کرد. 

وی تصریح کرد: سرویس اورژانس 115 نیز در دانشگاه گیلان بزودی فعال خواهد شد. 

دانشگاه گیلان با 11 دانشکده دارای بیش از 17 هزار دانشجو است. 

بیش از شش هزار دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و یک هزار دانشجو دوره دکتری در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار