برگزاری هفدهمین اردیبهشت خیران مدرسه‌ساز

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان از هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۶۰۰ خیر در خانه معلمان همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 17 May 2015

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان گفت: هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۶۰۰ خیر در خانه معلمان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، علی فراهانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی اظهار داشت: خیران بیش از دولت مدرسه می‌سازند چرا که که منابع مالی و بودجه دولت و آموزش و پرورش پاسخگوی همه نیازهای آموزشی نیست.

وی افزود: مدارس تخریبی نیاز به بازسازی و مقاوم سازی در استان همدان بسیار وجود دارد که در جلب مشارکت خیران مدرسه‌ساز در این امر بسیار ضروری است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان تصریح کرد: پویائی و گستره عظیمی که مجمع خیران در سطح کشور و استان پیدا کردند با مساعدت ائمه جمعه و روحانیت بوده است.

وی گفت: در سال 76 میزان تعهد خیران مدرسه‌ساز کشور 16 میلیارد تومان بوده است که در سال گذشته میزان تعهد آنها به یک‌هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافته است.

فراهانی با بیان اینکه گسترش عدالت آموزشی شعار هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز است، تأکید کرد: تمایل خیران برای ساخت مدرسه و اجرای پروژه بیشتر متوجه مناطق محروم و به ویژه مناطق روستایی است.

وی عنوان کرد: امروز جمعیت تعدادی از روستاها کم شده است و به تبع آن نیز تعداد دانش‌آموزان نیز محدود شده است بنابراین در برخی از مدارس روستایی فقط یک کلاس درس تشکیل می‌شود در این راستا توسعه مدارس در برخی از روستاها در دستور کار نیست.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان ابراز کرد: کمک خیران باید به سمت ایجاد مدارس در مناطق حاشیه شهر و مناطقی که از امکانات و تجهیزات آموزشی محروم هستند، سوق داده شود تا همه مناطق از امکانات و تجهیزات و حتی مدرسه مناسب برخوردار شوند.

وی گفت: در هر شرایطی امر مدرسه‌سازی اقدامی مستمر و دائمی است و در سطح استان همدان نیز تعداد کلاس‌های تخریبی زیاد است و دولت نیز امکان ساخت ندارد و این مدارس بر اثر گذشت زمان رو به تخریبی و فرسودگی گذاشته‌اند.

فراهانی اظهار داشت: آموزش و پرورش همواره نیازمند کمک خیران مدرسه‌ساز برای نوسازی مدارس است چرا که با کاهش جمعیت برخی تصور میکنند که نیاز به ساخت مدرسه نیست اما باید همواره مدارس را نوسازی و بازسازی کرد تا همیشه مکان مناسبی برای تعلیم و تربیت باشند.

وی یکی از اهداف هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز را ایجاد فرهنگ مشارکت بین مردم برشمرد و گفت: تکریم از خیران مدرسه‌ساز، تبیین تنگناها و مشکلات آموزشی نیز از دیگر اهداف این دوره از جشنواره به شمار می‌آید.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار