پيكان آخرين فرصت خروج صباي قم از بحران

تيم‌ فوتبال صباي قم بعد از هفت باخت متوالي در ديداري خانگي از هفته هفدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور ميزبان پيكان تهران است.
کد خبر: ۳۶۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 14 January 2017
به گزارش تابناک قم، به غیر از زمانی که عبدالصمد مرفاوی در نیم فصل دوم چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با وجود نتایج ضعیف خود با پیکان تهران در این تیم ماند و با پایان لیگ با پیکان به لیگ دسته اول سقوط کرد، تاریخ بازی‌های جام خلیج‌فارس کمتر به یاد دارد که یک تیم بابت نتایج ضعیف و باخت‌های متوالی، با کادر فنی خود با صبوری برخورد کند اما امسال این اتفاق در صبای قم رخ داده است.

صبا با کادر فنی فعلی خود در 9 هفته متوالی هشت بازی را باخته است و در هفت بازی پشت‌سر هم مغلوب حریفان شده اما هنوز هیچ خبری از تصمیم برای تغییر در کادر فنی این تیم نیست و گویا مسوولان و مدیران این باشگاه به دنبال شگفتی و خلق معجزه صبا هستند، در حالی که به نظر می‌رسد صبای قم با صمد مرفاوی به دلیل نتایج بد این فصل رو خط صفر همکاری گام بر می‌دارند و به آخر خط رسیده‌اند.
 
ضعیف‌ترین عملکرد صبا در 13 دوره حضور در لیگ برتر

نتایجی که صبای قم تا پایان هفته شانزدهم رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران کسب کرده، ضعیف‌ترین عملکرد این تیم در 13 دوره حضور متوالی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی ایران را بر جای گذاشته و صبا در صورت تداوم این روند، چاره‌ و راهی جز سقوط ندارد.

صبای قم در 12 دوره قبلی حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر چند مرتبه قرار گرفتن در شرایط بحرانی را تجربه کرده اما هیچ زمان شرایط صبا به خطرناکی موقعیتی که فعلا در آن قرار دارد، نبوده و عملکرد نماینده فوتبال قم اکنون تمامی فوتبال‌دوستان قمی را به شدت نگران کرده است.

7 امتیاز صبا از 24 امتیاز دیدارهای خانگی و تیشه به ریشه صبا

صبای قم تا کنون هشت بازی را در خانه و هشت بازی را در زمین حریفان لیگ برتری به میدان رفته است که در بازی‌های خانگی برتری مقابل سایپا تهران، تساوی با تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، ماشین‌سازی تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و گسترش‌فولاد تبریز را در کارنامه دارد و به تیم‌های پدیده خراسان، استقلال تهران و نفت تهران نیز در خانه باخته است.

صبای قم از 24 امتیاز توزیع شده در بازی‌های خانگی لیگ شانزدهم تنها هفت امتیاز کسب کرده و در سه بازی متوالی اخیر در ورزشگاه یادگار امام قم به حریفان خود باخته است که این اتفاق یعنی کسب نتایج ضعیف در دیدارهای خانگی تیشه به ریشه موقعیت این تیم زده است.

2 امتیاز از 24 امتیاز میهمانی‌های لیگ برتر و ثبت یک فاجعه

شاگردان مرفاوی در میهمانی رقبا نیز عملکرد بدتری داشته‌اند و هرگز رنگ پیروزی را ندیده‌اند، آنها به غیر از تساوی با تیم‌های پیکان تهران و سیاه‌جامگان خراسان در 6 بازی دیگر به تیم‌های پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، استقلال‌صنعتی خوزستان و صنعت‌نفت آبادان باخته‌اند.

صبای قم از 24 امتیاز توزیع شده در دیدارهای خارج از خانه فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران نیز تنها دو امتیاز کسب کرده‌اند و این شیوه نتیجه‌گیری در میهمانی رقبا در نوع خود یک فاجعه است و با احتساب این اتفاقات است که اکنون صبا در بین کاندیداهای سقوط قرار دارد.

آمارهای ضعیف لیگ شانزدهم مقابل نام شاگردان مرفاوی

صبای قم به دلیل نتایج دور از انتظار خود بسیاری از آمارهای ضعیف لیگ شانزدهم را تا پایان هفته شانزدهم این فصل به نام خود ثبت کرده، از جمله عنوان ضعیف‌ترین خط حمله رقابت‌ها با 11 گل زده که البته در کنار دو تیم دیگر نظیر ماشین‌سازی تبریز و سیاه‌جامگان خراسان که همانند صبا 11 گل زده‌اند.

بعد از ماشین‌سازی تبریزی که 26 گل در 16 مسابقه دریافت کرده، صبای قم با 23 گل خورده دومین خط دفاع ضعیف لیگ را به نام خود ثبت کرده و بعد از ماشین‌سازی تبریز که تفاضل گل منفی 15 دارد، صبای قم نیز با تفاضل گل منفی 12 یکی از تیم‌های ضعیف لیگ به شمار می‌رود.

صبای قم و ماشین‌سازی تبریز با یک برد کمترین تعداد پیروزی را در لیگ امسال تا پایان هفته شانزدهم دارند، ضمن اینکه ماشین‌سازی تبریز 10 باخت و صبای قم 9 باخت در کارنامه دارند و از این بابت نیز ضعیف‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ شانزدهم فوتبال ایران هستند.

مسوولان باشگاه صبا تا چه زمانی به انتظار معجزه می‌نشینند؟

در هر حال اکثر آمارهای منفی مقابل نام شاگردان مرفاوی در صبای قم قرار گرفته است و حالا باید منتظر ماند و دید که مسوولان باشگاه صبا تا کجا و تا چه زمانی در مقابل این نتیاج ضعیف تیم صبا با هدایت عبدالصمد مرفاوی به انتظار معجزه می‌نشینند؟ در حالی که شاید تغییر و تحول در صبا هم به نفع نماینده فوتبال قم و هم به سود سرمربی آنها باشد.

مرفاوی با صبای قم در مسیر ناهمواری قرار گرفته و بعد از اینکه خداحافظی وی از صبا، به عنوان یک شایعه مطرح شد، در نشست خبری بعد از بازی تیمش با صنعت‌نفت آبادان نیز به صراحت اعلام کرد که تا زمانی که دلش بخواهد در این تیم می‌ماند، اما اینکه تا کجا مسوولان باشگاه صبا این شرایط را تحمل می‌کنند قطعا به نتیجه بازی هفته هفدهم صبای قم با پیکان تهران بستگی دارد.

نهمین دیدار خانگی صبای قم برابر پیکان تهران

هفدهمین هفته از دور رفت شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس عصر بیست و هشتمین روز دی‌ماه با انجام چند مسابقه آغاز می‌شود و صرف‌نظر از هفت بازی این هفته، در یکی از حساس‌ترین دیدارها صبای قم در دیداری خانگی با پیکان تهران دیدار می‌کند.

این دیدار که بین تیم‌های بالانشین پیکان و قعر جدولی صبای قم برگزار می‌شود مصاف شاگردان عبدالصمد مرفاوی در صبای قم با شاگردان مجید جلالی در پیکان تهران است و در این مسابقه صبا برای جبران امتیازات از دست رفته باید در ورزشگاه یادگار امام قم از سد میهمان خود عبور کند.

بر اساس برنامه سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال، مصاف حساس صبای قم و پیکان تهران از هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از ساعت 15:30 دقیقه عصر روز سه‌شنبه بیست و هشتم دی‌ماه در حضور تماشاگران قمی برگزار می‌شود.

نمایش ضعیف صبا در 9 هفته اخیر و قعرنشینی در لیگ برتر

این دیدار حساس‌ در شرایطی به میزبانی صبای قم به انجام خواهد رسید که شاگردان مرفاوی در هفته‌های اخیر به هیچ عنوان نتایج خوبی در بازی‌های لیگ برتر کسب نکرده‌اند و با ارائه نمایشی ضعیف در انتهای جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال قرار گرفته‌اند.

صبایی‌ها دقیقا 9 هفته است که در لیگ برتر فوتبال ایران طعم کسب پیروزی را نچشیده‌اند و جالب‌تر این اینکه هفت هفته متوالی است موفق به کسب حداقل یک امتیاز هم نشده‌اند و مقابل هر تیمی چه در خانه و چه در بازی‌های خارج از خانه دست تسلیم را بالا برده‌اند و به همین خاطر یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پائین‌تر هستند.

این هفته نوبت به نهمین بازی خانگی صبای قم با پیکان تهران رسیده است در حالی که دو تیم امسال در هفته دوم از نیم‌فصل نخست رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که آن بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید، در حالی که مرتضی آقاخان برای پیکان و غلامرضا عنایتی از روی نقطه پنالتی برای صبا گلزنی کردند و عصر سه‌شنبه 28 دی در قم بازی برگشت خود را برگزار می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار