۶۶۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در کرمان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۶۶۸ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 06 March 2017
سرهنگ ناصر فرشید در کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: طی ۱۱ ماه سال جاری در سطح استان کرمان کالای قاچاق و ارز به ارزش بیش از ۶۶۸ میلیارد ریال کشف شده است.

وی با اشاره به کشف هزار و ۱۱۹ دستگاه وسایل نقلیه افزود: در زمینه کشفیات تجهیزات پزشکی ۳۲۶ درصد، لوازم آرایشی و بهداشتی ۳۵ درصد، کود شیمیایی۳ هزار و ۴۱۴ درصد، گوشی همراه ۲۸۸ درصد، اجناس میراث فرهنگی  و عتیقه جات ۱۲ درصد، سیگار دو درصد، منسوجات ۶۹۱ درصد افزایش کشف در ۱۱ ماه سال جاری در سطح استان کرمان داشته ایم.

فرشید بیان کرد: در ۱۱ ماه سال جاری با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های که در سطح کلان و همچنین استان انجام شده با کاهش ۵۷ درصدی سوخت قاچاق روبرو هستیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: دام قاچاق شش درصد، کفش ۲۷ درصد افزایش در ۱۱ ماه سال جاری در سطح استان کرمان داشته ایم.  

وی ادامه داد: در راستایی امنیت سلامت مردم  و کاهش آسیب ها در ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ عدد مواد محترقه غیر مجاز در سطح استان کرمان کشف شده است.

سرهنگ فرشید عنوان کرد: در چند روز گذشته با سرقت احشام روبرو بوده ایم  و سارقین این احشام دستگیر شدند و در اعترافات خود بیان کردند که احشام را در بعضی از منازل ذبح می کردند و در قصابی ها به فروش  می رساندند.

وی افزود: در زمینه انبار برای نگهداری کالاهای قاچاق به ویژه در شهرستان های جنوبی و سیرجان  کمبود و مشکل داریم.

سرهنگ فرشید گفت: پوشاک قاچاقی که کشف می شود به دلیل عدم حضور کارشناس اجناس خارجی در سازمان صنعت و تجارت استان این امر واگذار به اصناف شده که در این زمینه نتوانسته ایم نتیجه خوبی داشته باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار