رئیس هیأت بازی‌های بومی محلی سمنان:

دهکده بازی‌های بومی و محلی سمنان در فولادمحله راه‌اندازی می‌شود/ پیگیر برگزاری المپیاد ورزشی روستاییان هستیم

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان گفت: دهکده بازی‌های بومی و محلی سمنان در فولادمحله راه‌اندازی می‌شود و پیگیر برگزاری المپیاد ورزشی روستاییان هستیم.
کد خبر: ۴۲۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 15 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمود علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تشریح برنامه‌های این هیأت در سال ۹۶ اظهار کرد: جشنواره‌های خیلی خوبی در ایام تعطیلات نوروز داشتیم و برنامه‌های پیاده‌روی خانوادگی، بازی‌ها و آیین‌های سنتی برگزار شد؛ هشتم فروردین ماه در عباس‌آباد میامی برنامه زیبایی اجرا شد.

وی تصریح کرد: در شاهرود و خیلی از روستاهای استان سمنان برنامه‌های متنوع زیادی مانند پیاده‌روی و بازی‌های بومی و محلی برگزار شد و باید به این نکته هم توجه داشت که اکثر روستاهای ما در شرق استان سمنان قرار دارد.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با تأکید بر اینکه جشنواره‌های مختلفی را تاکنون در روستاهای مختلف استان برگزار کرده‌ایم، اضافه کرد: حضور مردم در جشنواره‌ها در قالب بازی‌های بومی و محلی خوب بود.

علیزاده با اشاره به اینکه بازی‌های بومی و محلی را در بهزیستی و خانه سالمندان وارد کردیم، افزود: با ورود این بازی‌ها به خانه سالمندان و بهزیستی، استقبال خوبی را شاهد هستیم و حاضران در این مراکز نیز شاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه سمنان در کشور اولین استانی است که این بازی‌ها را وارد خانه سالمندان و بهزیستی کرده، از رونق ورزش برایتونیک در استان خبر داد و افزود: گروه خوبی را در شاهرود و سمنان در این راستا تشکیل دادیم که مشغول کار هستند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با اشاره به تأمین ۱۰ هکتار زمین در روستای فولادمحله به‌عنوان پایتخت بازی‌های بومی و محلی استان تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان این اقدام را انجام داد.

علیزاده با اعلام خبر راه‌اندازی دهکده بازی‌های بومی و محلی استان سمنان در فولادمحله اضافه کرد: با حضور رئیس فدراسیون جلساتی تشکیل شد و برای اولین بار دهکده بازی‌های بومی و محلی در استان ایجاد خواهد شد؛مکان خاصی را برای بازی‌های مختلف مانند هفت‌سنگ در نظر خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ایجاد مرکزی برای بازی‌های بومی و محلی در استان سمنان است، تصریح کرد: این مهم را در دستور کار داریم.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با تأکید بر اینکه اوایل خردادماه یک کلاس بازآموزی در فولادمحله برگزار خواهیم کرد، اضافه کرد: دوره یک‌روزه که مدرسان آن از فدراسیون می‌آیند، در استان سمنان برگزار می‌شود و برگزاری خوب جشنواره‌ها نیاز به کادر برگزارکننده خوب هم دارد.

علیزاده تصریح کرد: احتمال برگزاری مجمع سالانه هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با حضور رئیس فدراسیون وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر شرایط فراهم باشد المپیاد ورزشی روستاییان را برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: بیشتر علاقه‌مندیم تا با حضور آموزش و پرورش، بسیج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رقابت‌هایی در رده پایه دختران و پسران برگزار کنیم تا هم به اوقات فراغت و هم موضوع استعدادیابی توجه شود.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان اظهار کرد: برای ماه مبارک رمضان هم برنامه‌هایی داریم که در روستاها اجرا خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار