با مشارکت مردم انجام شد

اهدای بیش از 33 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: بیش از 33 هزار نسخه کتاب با مشارکت مردم به کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا شد.
کد خبر: ۴۶۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 19 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین نیاسماکوش با بیان اینکه جشنواره اهدای کتاب و طرح جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی استان از 10 تیرماه سال جاری آغاز شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 33 هزار نسخه کتاب، مجموعه اهدایی به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج سنت اهدای کتاب اظهار کرد: تاکنون با مشارکت مردم فهیم استان سمنان، 33 هزار و 372 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به لزوم تقویت منابع مطالعاتی در استان افزود: مطالعه یکی از بهترین راهکارهای مهار و رفع معضلات اجتماعی و عنصری تأثیرگذار در ارتقای علم و آگاهی جامعه بشری است.

غلامحسین نیاسماکوش بیان کرد: تقویت کتابخانه‌های عمومی استان سمنان چه ازلحاظ فیزیکی و چه ازلحاظ منابع، در اولویت قرار دارد و اهدای این مجموعه کتاب گامی در راستای تقویت مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره اهدای کتاب امسال با اهدای کتاب از طرف استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان کلید خورد و تا یکم آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: در این جشنواره تاکنون 10 هزار و 340 نسخه کتاب توسط دستگاه‌های اجرایی و 23 هزار و 32 جلد کتاب نیز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه اهدای کتاب به کتابخانه‌ها منحصر به برگزاری جشنواره و یا مناسبت‌های خاصی نیست، ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند در تمام طول سال با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی اقدام به اهدای کتاب کنند.

غلامحسین نیاسماکوش به بالا بودن قیمت کتاب اشاره کرد و افزود: هدیه کتاب، ازجمله بهترین کارهای خیر است که فرصت بهره‌مندی عموم شهروندان از کتاب‌های مختلف را به‌صورت رایگان فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار