بن بست اطلاع رسانی در شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- می توان ادعا کرد یکی از مهم ترین مشکلات جوامع توسعه نیافته، ضعف ساختاری اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در بخش های مختلف بخصوص اطلاع رسانی از فعالیت ها و نیازمندی های عمومی در دستگاه های اجرایی است که این موضوع در شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری محسوس است.
کد خبر: ۴۷۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 12 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی چند سالی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با هدف استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به سمت رونق تولید و گسترش اشتغال در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط راه اندازی شده است.
شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی شامل 6 سند تشکیل شده که تاکیدات مقام معظم رهبری بر 'اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط ' از جمله این اسناد است و شورای اطلاع رسانی بدنبال این تاکیدها و در راستای تقویت و ارتباط بیشتر مردم با صنعت و سرمایه گذار با تولید در تمامی استان های کشور راه اندازی و فعالیت دارد.
در استان چهارمحال و بختیاری نه تنها شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی فعالیت ندارد، بلکه در موارد مستقل و مصاحبه ها با رسانه ها بسیار ضعیف و حتی در بن بست خبری به سر می برد.
می توان ادعا کرد که با استفاده از قدرت و نفوذ رسانه ها می توان بخش های گوناگون کشور از جمله حوزه صنعت و تولید را بهتر به افکار عمومی به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کرد.
مطابق گزارش ها و آمارهای موجود 92 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری در بخش صنایع کوچک و متوسط فعالند که 70 درصد این واحدها نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
ظرفیت اسمی اشتغالزایی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان 14 هزار و 927 نفر است که حدود 70 تا 80 درصد اشتغال صنایع استان در واحدهای کوچک و متوسط است.
در چند سال اخیر به دلیل بسیاری از مشکلات مالی از جمله تحریم های اقتصادی، مشکلات تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و فروش محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی، اکثر واحدها دچار رکود و تعطیلی شدند.
رفع بحران مالی و تکیه بر اقتصاد داخلی تعیین شعارهای مبنی بر اقتصاد مقاومتی، حرکت در راستای تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، اقدامات عملی به مسئولان در کشور ابلاغ شد و دولت برنامه ها و سیاست هایی را در این راستا در حال اجرا دارد.
در این میان از سوی شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری هیچ علاقه ای به اطلاع رسانی و انعکاس عملکردها، خدمات دولت و نیازمندی واحدها وجود ندارد.
باید خدمات دولت و نیازمندی ها در فضای مکتوب و مجازی رسانه منعکس و منتشر شود که هم در افکار عمومی، امید ایجاد شود و هم برای رفع مشکلات و نیازمندی ها در سطح کلان برنامه ریزی شود.
یکهزار و 288 واحد تولیدی و صنعتی و 29 ناحیه و شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
21 مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار