تخلیه فاضلاب باغ رستوران ها دررودخانه گنجنامه

فرماندار همدان گفت: هم اکنون تنها فاضلاب مجموعه تله کابین گنجنامه از این محدوده خارج می شود و با باغ رستورانهای متخلف که فاضلاب خود را در رودخانه گنجنامه رها می کنند نیز از طریق قضایی برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 15 June 2015
فرماندار همدان گفت: هم اکنون تنها فاضلاب مجموعه تله کابین گنجنامه از این محدوده خارج می شود و با باغ رستورانهای متخلف که فاضلاب خود را در رودخانه گنجنامه رها می کنند نیز از طریق قضایی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ علی تعالی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان افزود: این موضوع مجدانه در حال پیگیری است و با متخلفان نیز برخورد جدی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای رفع آلودگی آب آشامیدنی مسیر گنجنامه با فاضلاب باغ رستوران ها و مجتمع ها نیز با همکاری مرکز بهداشت، محیط زیست و شهرداری اقدامت خوب و موثری صورت گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته درباره برخورد با وانت بارهای عرضه قلیان در مسیر بلوار ارم عنوان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام و اتومبیل های عرضه قلیان نیز از این منطقه برچیده شده اند.

وی اضافه کرد: استان همدان در بحث پیگیری عدم عرضه مواد قلیان و مبارزه با دخانیات در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا تشدید بازرسی ها از واحدهای عرضه، تهیه و طبخ مواد پروتیینی توسط اداره دامپزشکی بویژه در ماه مبارک رمضان لازم و ضرری است.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه افزایش نرخ باروری در همدان افزود: افزایش جمعیت و بالا بردن نرخ باروری باید براساس سیاست های درست و سنجیده باشد.

تعالی اضافه کرد: رسوخ فرهنگ بیگانه در کاهش نرخ باروری در ایران تاثیرات زیادی از خود بر جای گذاشته است چرا که طبقات مرفه جامعه که مشکل مالی و اقتصادی ندارند نیز تمایل چندانی به باروری ندارند.

**وانت بارهای فروش میوه رونق مغازه های میوه فروشی را از بین برده اند

مسوول اتحادیه میوه و تره بار شهرستان همدان اضافه کرد: فعالیت وانتهای فروش میوه در سطح شهر رونق مغازه های میوه فروشی شهر را از بین برده و انگیزه فعالیت این افراد را گرفته اند.

وی ادامه داد: میوه فروشان برای کار خود به سرمایه زیادی مانند مغازه و اجناس مختلف نیاز دارند اما این افراد تنها با خرید یک وانت بار در نقاط مختلف شهر فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: این امر نیز باعث شده است که میوه فرشان برای باطل کردن جواز خود مراجعه و درخواست مجوز میوه فروشیهای سیار می دهند.

وی با اشاره به رسیدگی خوب به وضعیت سر گذر و سبزه میدان نیز اضافه کرد: هم اکنون 250 مغازه میوه فروشی در سر گذر فعال است که با اقدامات صورت گرفته هم اکنون 80 درصد سد معبر این منطقه نیز از بین رفته و کار مسقف کردن این بازار نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: کف سازی، ساماندهی معبر و نصب صندلی نیز در منطقه سبزه میدان انجام شده است.

آب آشامیدنی گنجنامه 15 درصد از نیازهای مختلف آبی شهر همدان را تامین می کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار