وضعیت نامناسب همدان به علت ضعف مدیریتی

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای حل مشکلات شهری باید به مدیریت شهری اعتماد کنیم.
کد خبر: ۴۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 18 June 2015
عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای حل مشکلات شهری باید به مدیریت شهری اعتماد کنیم.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدمجید موسوی" در آئین افتتاح پارک‌نواری رسالت در منطقه خضر، با بیان اینکه همدان یکی از بهترین شهرهای ایران است، اظهار کرد: متاسفانه این شهر به علت ضعف مدیریت و هم در برخی موارد عدم همکاری مردم در بعضی جاها وضعیت مناسبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌داران همدان از این شهر مهاجرت می‌کنند و ما باید منتظر حضور یک سرمایه‌گذار از شهرهای دیگر باشیم، تصریح کرد: بعد از جنگ‌تحمیلی همدان مقصد مهاجرت شهرهای غرب کشور و روستائیان بود که به یکباره با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه شدیم.

مشکلات مناطق حاشیه شهر را کجا باید حل کرد؟

موسوی ادامه داد: باید این واقعیت را پذیرفت که حاشیه‌نشینان عوارض پرداخت نمی‌کنند و مناطق حاشیه شهر به لحاظ زیست‌محیطی، بهداشتی، کمبود فضای سبز، کوچه‌ها، تردد خودروها و ... مشکل دارند که این مشکلات باید حل شود اما این مسائل را کجا باید حل کرد؟

وی خاطرنشان کرد: ما فرض می‌کنیم که حاشیه‌نشینان در یک روستا زندگی می‌کنند که باید برای حل مشکلات اقدام کنند چراکه انتظار داریم بخشی از مشکلات را مدیریت شهری با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی مدیریت کند اما بخشی از مشکلات مربوط به خود شهروندان است که باید برای حل آن‌ها خودشان مشارکت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به اینکه برای حل مشکلات باید یک گام شهروندان بردارند تا مدیریت شهری هم گام بعدی را بردارد، تصریح کرد: وظیفه حکومت اسلامی ارائه خدمات به شهروندان است اما شهروندان نیز با پرداخت به موقع عوارض، مدیریت شهری را کمک کنند.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیرقانونی، غیرمهندسی و غیرکارشناسی در حوادث طبیعی به خانوار آسیب می‌زند و اگر امروز می‌خواهید خانه‌سازی کنید از طریق شهرداری اقدام کنید که ساخت و سازها اصولی و براساس راهکارهای قانونی انجام شود.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را باید به فرهنگ تبدیل کنیم

موسوی اضافه کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را باید به فرهنگ تبدیل کنیم چراکه یکسری از کلاهبرداران در حاشیه شهر از سادگی مردم سوء استفاده کرده و با تفکیک غیرقانونی از مردم کلاهبرداری می‌کنند و زمین می‌فروشند.

وی بیان کرد: کلاهبرداران برای ثروتمندتر شدن خود تمام مشکلات را به دوش مردم و مدیریت شهری می‌ریزند که باید با اطلاع‌رسانی از این وضعیت جلوگیری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه به مدیریت شهری باید اعتماد کنیم، عنوان کرد: همه دنبال رفع مشکلات هستند و شهروندان نیز باید مدیریت شهری را برای ارائه خدمات مطلوب و بهتر کمک کنند.

پارک‌نواری رسالت ظزف 285 روز احداث شده است

مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز با بیان اینکه پارک‌نواری رسالت در زمینی به مساحت دو هزار و 800 مترمربع احداث شده است، گفت: این پارک ظرف 25 روز با اعتباری افزون بر 250 میلیون تومان آماده بهره‌برداری شد.

"رحیم الوندی" افزود: در این پارک جالیز، تجهیزات صندلی، ست ورزشی، سطل زباله و کاشت فضای سبز و درخت انجام شده است.

وی اضافه کرد: بحث ایجاد خروجی در کنار پل هوایی منطقه خضر نیز چند روز دیگر توسط پیمانکار آغاز خواهد شد تا این منطقه را از بن بست خارج کند.

وی ادامه داد: روپوش رودخانه توسط پیمانکار در حال پیگیری است که امیدواریم روپوش رودخانه در سال‌جاری به اتمام برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار