توسط مالک؛

خانه تاریخی سلامتی‌ها در قم تخریب شد

خانه سلامتی‌ها واقع در خیابان باجک، جنب خانه تاریخی یزدان پناه، در سال 1384 به شماره 12544 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بود که مالک بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی آن را تخریب کرده است.
کد خبر: ۵۲۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 13 November 2017
به گزارش تابناک قم، معاون میراث فرهنگی قم خبر داد: خانه تاریخی سلامتی‎ها که از نظر معماری و تاریخی ارزش فراوانی داشت، در اقدامی ناگهانی توسط مالک تخریب شد.

عمار کاووسی، با اعلام این خبر گفت: خانه سلامتی‌ها واقع در خیابان باجک، جنب خانه تاریخی یزدان پناه، در سال 1384 به شماره  12544 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بود که مالک بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی آن را تخریب کرده است.

خانه تاریخی سلامتی‌ها در قم تخریب شد

وی ادامه داد: خانه سلامتی‌ها از نظر ویژگی‌های تاریخی، هنری، معماری و فرهنگی  بسیار با ارزش بود، این خانه که در محدوده بافت تاریخی قرار داشت، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.

معاون میراث فرهنگی استان قم افزود: انجام یا صدور مجوز هرگونه عملیات اجرایی ساخت و ساز، تخریب و نوسازی، گواهی پایان کار ساختمان در محدوده بافت تاریخی بدون استعلام و کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ممنوع است.

وی گفت: معاونت میراث فرهنگی اقدامی که توسط مالک انجام شده است را یک تخلف محرز می‎داند و موضوع در مراجع قانونی در دست پیگیری است.

کاووسی بیان کرد: معاونت میراث فرهنگی مساعدت خود را در تقبل بخشی از هزینه‌های تعمیرات، به مالک اعلام نموده بود اما وی با نادیده گرفتن تذکرات شفاهی و کتبی، در تعطیلی روز اربعین و به بهانه جمع آوری نخاله‌های ساختمانی ملک مجاور، این اثر تاریخی را تخریب کرد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار