به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر ظهر امروز در جلسه "تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸" اظهار کرد: بارها جلساتی در رابطه با تبریز ۲۰۱۸ انجام شده و حرفهای زیادی بیان شده ولی مهم این است که بحث کانالیزه شود و تنها روی حرف و پیشنهاد نباشد.
وی افزود: اساس بر این است که از فرصت رویداد برای پیشرفت اقتصاد شهر بهره گرفت.
تبریز ۲۰۱۸ یک کار دولتی نیست/ تلاش برای ایجاد خطوط هوایی خارج از کشور/ افزایش کنسولگری در تبریز
شهردار تبریز با تاکید به اینکه تبریز ۲۰۱۸ برای رونق اقتصادی است و اصلاً موضوع دولتی نبوده و کاملاً مردمی است، گفت: متاسفانه احساس شده ابتدا دولت و سپس شهرداری نقش مهم در رویداد دارند، در حالی که وظیفه ما کارسازی است و نقش اصلی را سرمایهگذار و مردم ایفا میکنند.
وی خاطرنشان کرد: ما میخواهیم کارهایی که در حیطه وظایف بخش خصوصی نیست را انجام دهیم و پروازهای خارجی را سرپا نگهداشته و کنسولگری به تبریز اضافه کنیم.
باهر تصریح کرد: فلسفه تبلیغات حرف اول را در هر سرمایهگذاری میزند و تبریز ۲۰۱۸ بهانهای است که دولت، شهرداری و بخش خصوصی را حساس کرده است ولی باید صاحبان صنایع بتوانند بیشترین بهرهبرداری را انجام دهند.
وی افزود: ما برای رونقبخشی به بازار هستیم و بخش خصوصی نیز باید به ما کمک کند زیرا اختیارات ما محدود است.
شهردار تبریز با انتقاد از اقدامات جزیرهای در امر تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد: وسعت کار در رویداد تبریز ۲۰۱۸ بسیار زیاد است و ما نیز از حداکثر توان خود در معرفی تبریز بهره میبریم ولی به تنهایی قادر نیستیم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی ۹ هتل در تبریز احداث میشود، نشان میدهد که سرمایهگذار به این نتیجه رسیده که در تبریز کاری انجام دهند.
همه پروژههای عمرانی شهرداری فعال است
باهر،محدودیتهای مالی و رکود شهری را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه پروژههای عمرانی شهرداری از جمله مقبرهالشعرا و سالنهای همایشی فعال بوده و تا عید به اتمام خواهند رسید.
شهردار تبریز تصریح کرد: ما از تمام پیشنهادهای موثر برای تبریز ۲۰۱۸ حمایت میکنیم ولی باید یک کارگروه بررسی در اتاق بازرگانی تبریز برای تبریز ۲۰۱۸ تشکیل شود و کمیته تخصصی پیگیری موضوعات از درون آن ایجاد شود.
تورگردانها تاثیر زیادی روی جذب گردشگر دارند
وی اذعان داشت: حقیقت این است که تورگردانها به دنبال این هستند که در کدام شهر منفعت زیادی دارد ولی اگر تورگردان بتواند توریست بیاورد و ترانسفر را شهرداری حل کند، میتوان افراد زیادی را جذب شهر کرد.
باهر ادامه داد: همه ما در سفرهای توری مشاهده کردهایم که تورگردانها ما را اجباراً به فروشگاهها و شهرهایی میبرند که قرارداد دارند، پس اصل فضای کار این است که هزینه تبلیغات را به تورگردانها اختصاص دهیم.
وی تاکید کرد: تورگردانها را با برخی تشویقها میتوان به سمت سفر به تبریز هدایت کرد.