خروج از فصل هفت منشور سازمان ملل بزرگترین خدمت برجام است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با اشاره به برخی اظهار نظر‌های غیراخلاقی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: برجام دستاورد‌های مهمی برای ایران داشت و بزرگترین خدمت آن خروج کشورمان از فصل هفت منشور سازمان ملل است
کد خبر: ۶۳۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 04 August 2018
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با اشاره به برخی اظهار نظر‌های غیراخلاقی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: برجام دستاورد‌های مهمی برای ایران داشت و بزرگترین خدمت آن خروج کشورمان از فصل هفت منشور سازمان ملل است.

به گزارش ایرنا، نصرت الله مالکی اظهار داشت: همین موضوع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به جنون کشیده و ادعا می‌کند کلاه گشادی بر سر کشور متبوعش رفته است.
 
وی با بیان اینکه ابعاد برجام باید به خوبی بررسی و سنجیده و نباید دستاورد‌های آن نادیده گرفته شود، تصریح کرد: فصل هفت منشور سازمان ملل به اعضای این شورا اجازه می‌دهد چنانچه کشوری صلح و امنیت جهانی را به مخاطره بیاندازد علیه این کشور اقدام نظامی انجام دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا گفت: در گذشته ایران ذیل این فصل قرار گرفته بود که در روند مذاکرات هسته‌ای نام کشورمان از لیست کشور‌های ناامن جهان خط خورد و در سایه این خدمت بزرگ می‌توان به توسعه و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با کشور‌های دیگر پرداخت.

مالکی خاطر نشان کرد: با استفاده از برجام می‌توانیم حلقه‌های مفقوده اقتصادی و سیاسی همانند مشکلات سیستم مالی و بانکی کشور را در عرصه بین المللی باز کنیم.
 
وی اظهار داشت: موانع بانکی بسیاری برای سرمایه گذاری در کشور‌های دیگر داریم، اما از طریق برخی کشور‌های اروپایی مبادلات تجاری بازرگانان و فعالان اقتصادی انجام می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با اشاره به استقبال و حمایت جمهوری غنا از سرمایه گذاران ایرانی اضافه کرد: این کشور تشنه سرمایه گذاری در زمینه صنعت، مواد غذایی، بهداشت و درمان است و سرمایه گذاری در این کشور آفریقایی توجیه اقتصادی دارد.

مالکی اطمینان خاطر داد: سفارت ایران در غنا هیچ مانعی برای حمایت از سرمایه گذاران ندارد و آن‌ها را تنها نمی‌گذارد.

به گفته سفیر کشورمان در آکرا، هم اینک ایران ۶ هزار هکتار کشت فراسرزمینی برنج و دانه‌های روغنی ذرت، سویا و بادام زمینی در کشور غنا دارد و کارخانه‌های سیمان، کاکائو، آبمیوه و میوه خشک کنی توسط سرمایه داران ایرانی در این کشور آفریقایی احداث شده است.

سفیر ایران در آکرا در سفر به همدان از نزدیک با ظرفیت و توانمندی‌های این استان در عرصه صنعتی و کشاورزی آشنا شد و با فعالان اقتصادی استان دیدار کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار