فعالیت واحدهای عرضه قلیان منوط به تغییرصنف

کد خبر: ۶۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 22 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد وبه نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر عصر دیروز با حضور فرماندار و اعضای این شورا در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.


سرهنگ جهان دیماز در گزارش مصوبه جلوگیری از مراکز عرضه قلیان از جمع‌آوری ۲۰۰ قلیان و پلمب سه واحد عرضه در راستای اجرای این مصوبه خبر داد و اظهار داشت: البته این واحدها با مجوز سفره‌خانه سنتی فعالیت دارند و پلمپ نمی‌تواند در این باره کارساز باشد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه ادامه فعالیت واحدهای عرضه قلیان را منوط به تغییر صنف دانست و افزود: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد و در صورت عرضه قلیان در کنار صنف سفره‌خانه سنتی به‌طور کلی تعطیل شوند.

وی با بیراهه خواندن بحث قلیان در شورای مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: سال‌هاست این موضوع طرح و مصوباتی در این زمینه شکل می‌گیرد؛ در واقع قلیان پای ثابت نشست این شورا شده است.

دیماز با بیان این‌که شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر باید موارد اساسی مرتبط با انواع مخدر و چگونگی مقابله با گسترش پدیده شوم اعتیاد را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دهد، گفت: هیچ کدام از اقدامات فرهنگی انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر تاکنون اثربخش نبوده است.

این مسئول صرف هزینه و اعتبار در این زمینه را اشتباه محض عنوان و تصریح کرد: مبارزه اصولی با مواد مخدر نیاز به تجهیزات و امکانات ویژه دارد؛ نیروی انتظامی با یک دستگاه خودرو از عهده وظایف ذاتی از جمله گشت در ایست‌های بازرسی و جمع‌آوری توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان بر نمی‌آید.

وی از دستگیری ۶۰ نفر از عوامل توزیع مواد مخدر و معرفی به مراجع انتظامی خبر داد و خاطرنشان کرد: دو باند متشکل از افراد سابقه‌دار و حرفه‌ای شهرستان در توزیع مواد مخدر از نوع هروئین در شهرستان‌های مجاور دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

دیماز با بیان این‌که از این افراد دو کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین و دو دستگاه خودرو و موتورسیکلت ضبط شد، افزود: بخش عظیمی از مشکلات در حوزه هروئین با دستگیری و متلاشی شدن این دو باند رفع خواهد شد.

این مسئول هم‌چنین کشف ۴۶ کیلوگرم تریاک در ماه جاری را یادآور شد و تصریح کرد: از این مقدار شش کیلوگرم به صورت خرده‌فروشی و ۴۰ کیلوگرم به صورت کلی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار