سومین خط کشتیرانی بزرگ دنیا به بندر شهید رجایی می‌آید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توافق ایران و گروه 1+5 و گشایش فضای تعاملات تجارت بین المللی، سومین خط کشتیرانی بزرگ دنیا به بندر شهید رجایی می آید.
کد خبر: ۶۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 22 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ابراهیم ایدنی اظهار داشت: این خط کشتیرانی، خط CMA CGM می باشد که به کشور فرانسه تعلق دارد.
 
وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه امسال در بندر شهید رجایی پهلو می گیرد.
 
ایدنی خاطرنشان کرد: کشتی کانتینری ANDROMEDA با طول 363 متر و 15.5 متر آبخور، گنجایش 11 هزار و 500 تی ای یو کانتینر را دارد که در پایانه شماره دو کانتینری بندر شهید رجایی پهلو و 900 TEU کانتینر را تخلیه و بارگیری خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: کشتی بزرگ کانتینری خط CMA CGM که از مبدأ خاور دور عازم آب های خلیج فارس شده، 10 بندر بزرگ کانتینری را برای پهلوگیری در طول مسیر دریایی خود انتخاب کرده که بندر شهید رجایی به علت داشتن استانداردهای بین المللی یکی از این گزینه ها محسوب می شود.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران، زمینه بازگشت کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شده است.
 
بندر شهید رجایی در فهرست بنادر مهم بین المللی دنیا قرار دارد که امکان پهلوگیری کشتی های نسل هفتم را دارا هستند.
 
این بندر که در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده با برخوداری از 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتنیری) و 41 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار