کارخانه‌ها به خارج از شهر می روند؟

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری گفت: کارخانه‌های آلاینده شیراز تا پایان سال 98 به خارج از شهر منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 15 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: علی ناصری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای آغاز عملیات تصفیه‌خانه شماره 3 و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز مشکل فاضلاب بیش از 2 میلیون و 50 هزار نفر از جمعیت این کلان‌شهر برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیبنده شیراز به‌عنوان شهر علم، ادب، فرهنگ و نیز سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیست که در بعضی از مناطق این شهر با مشکل زیست‌محیطی و بوی بد فاضلاب روبه‌رو باشیم، افزود: رودخانه خشک، بخشی از منطقه چنار راهدار و نیز منتهی علیه پل فسا به دلیل رها شدن فاضلاب آلودگی زیست‌محیطی را به وجود آورده است.

عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: شیراز با تولید روزانه هزار و 200 تن پسماند خانگی، 220 تن پلاستیکی، 6 هزار و 600 تن ساختمانی و نیز 7 تا 14 تن پسماند عمومی و بیمارستانی نیاز به احداث کارخانه پسماند ساختمانی دارد.

ناصری تصریح کرد: اجرای طرح تفصیلی بر اساس طرح جامع شهری در 13 بند و 85 ماده مربوط به دفع پسماند از مرحله تفکیک تا مرحله دفن، احداث زمینی به مساحت 5 هزار متر در سایت برمشور برای نگهداری سگ‌های ولگرد، انتقال مشاغل مزاحم سبز، زرد و قرمز به خارج از حریم شهر و نیز اجرای طرح جامع مدیریت سلامت در ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی با حضور اساتید و متخصصان ازجمله فعالیت‌های این کمیسیون است.

وی بیان داشت: برای حفظ سلامت شهروندان در هفدهمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر شد علاوه بر اینکه کارخانه ریشمک به خارج از شهر منتقل‌ شود، نحوه انتقال کارخانه‌های پشم و شیشه تا آخر خرداد 98 با حفظ امنیت شغلی کارگران و کارمندان، کارخانه سیمان و روغن نباتی نرگس نیز اجرایی شود.

ناصری اضافه کرد: برای حفظ، توسعه فضای سبز شهری و محیط‌زیست شهری، ارتقاء سطح ایمنی شهر و شهروندان و نیز سطح خدمات شهری درراستای افزایش رفاه شهروندان در سال گذشته تاکنون 44 نشست عادی و فوق‌العاده، 9 لایحه و طرح‌های ارجاعی به صحن شورا، هزار و 75 نامه وارده و 882 نامه صادره در کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز اجرایی شده است.

وی ابراز داشت: الزام شهرداری به احداث کانال مشترک تأسیسات شهری، تصویب طرح حمایت از مراکز علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، تدوین طرح جامع آسیب‌های روان شناختی، ارتقاء سلامت و نیز طرح جامع مدیریت بحران برای هزار و 800 هکتار بافت‌های فرسوده قسمت دیگری از فعالیت‌ این کمیسیون بوده است.

عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: پیگیری تکمیل ساختمان و تأسیسات دهکده سلامی و گرم‌خانه، بررسی مشکلات بازار وکیل، بهسازی روشنایی پارک‌های سطح شهر، انجام مطالعات برای احداث پارک موضوعی تولید گیاهان دارویی و نیز طراحی المان‌های متناسب با فرهنگ، آداب‌ورسوم بومی شیراز، حمایت از خانواده جان‌باختگان و معلولان در حین انجام عملیات آتش‌نشانی به شهروندان از دیگر خدمات کمیسیون سلامت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار