هشدار رییس استاندارد در موردمصرف خوراکی های بی نام و نشان

مدیر کل استاندارد فارس گفت: مردم از خرید و مصرف خوراکی های بی نام و نشان و فاقد علامت استاندارد که تحت عنوان سنتی یا خانگی عرضه می شود جدا خودداری کنند.
کد خبر: ۶۷۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 10 November 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:مرتضی رهنما، افزود: این خوراکی ها بیشتر شامل عرقیات، آبلیمو، ماست و دوغ، روغن کنجد و زیتون و چیپس است که با توجه این اینکه در شرایط مناسب و فضاهای بهداشتی تهیه و نگهداری نمی شوند مصرف آنها بسیار خطرناک است.
وی ادامه داد: این کالاها با توجه به ارتباط مستقیم آنها با سلامت مشمول استاندارد اجباری هستند و ضرورت دارد که علاوه بر کنترل خط تولید محصول، نحوه بسته بندی، نگهداری و تاریخ تولید و انقضای مصرف آنها نیز کاملا مشخص باشد.
او اظهار داشت: امروز عده ای افراد در برخی نقاط شهر اقدام به عرضه این محصولات که فاقد هرگونه آدرس و تاریخ تولید و مصرف و بسته بندی مناسب است می کنند و به دلیل همین بی نام و نشان بودن امکان نظارت بر مراحل تولید آنها نیز وجود ندارد.
رهنما گفت: کالاهای دارای علامت استاندارد علاوه بر اینکه تمام مراحل تولید و عرضه آنها تحت نظارت و کنترل قرار دارد، تولید کننده نیز متعهد می شود چنانچه هرگونه خسارتی به مصرف کننده وارد شود جبران کند و اگر مصرف کننده شکایتی از کالای استانداردی داشته باشد اداره استاندارد موظف به پیگیری آن شکایت است.
او افزود: در مقابل مصرف کننده کالاهای فاقد نام و نشان و علامت استاندارد چنانچه در نتیجه مصرف آن کالا دچار آسیب و خسارت شود به دلیل نامشخص بودن مکان تولید و عرضه آن کالا، امکان پیگیری وجود ندارد.
مدیر کل استاندارد فارس بیان کرد: البته مصرف کالایی مانند لبنیات، آب معدنی، عرقیات، تخم مرغ و انواع خوراکی ها حتی اگر استاندارد هم باشند چنانچه در معرض مستقیم نور خورشید یا خارج از یخچال و در دمای بالاتر از چهار درجه سانتیگراد نگهداری شوند بسیار خطرناک خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار