نیکبخت؛نرخ بیکاری دراستان کم شده

استاندار همدان گفت: آمار بیکاری در ۳ ماهه نخست امسال دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 01 August 2015
 استاندار همدان گفت: آمار بیکاری در ۳ ماهه نخست امسال دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم؛محمدناصرنیکبخت درکارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان همدان اظهار داشت: آمار بیکاری همدان در سه ماهه نخست سال گذشته ۸.۷ دهم بوده که این آمار در سه ماهه امسال به ۶.۷ دهم کاهش یافته است.

نیکبخت افزود: این در حالی است که آمار بیکاری در کشور در سال۹۴ نسبت به سال گذشته یک دهم درصد رشد داشته است.

وی آمار بیکاری در سه ماهه نخست سال ۹۳ کشور را ۱۰.۷ دهم دانست که این آمار در مدت مشابه امسال به ۱۰.۸ دهم افزایش یافته است.

نیکبخت کاهش نرخ بیکاری در استان همدان را مرهون زحمات همه مسئولان در بخش‌های مختلف و مردم دانست.

استاندار همدان اظهار داشت: مسئولان در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری تلاش بیشتری داشته باشند تا شاهد کاهش بیشتری از نرخ بیکاری در سطح استان همدان باشیم.

نیکبخت افزود: امروزیکی از مهمترین عوامل بیکاری خالی شدن روستاها از مردم است که به صورت حاشیه نشینی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ساکن می‌شوند.

وی تصریح کرد: ایجاد امکانات در کشاورزی و صنایع دستی در روستا ها علاوه برحفظ جامعه روستای موجب تولید مولد و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در سطح استان می شود.

وی ارائه تسهیلات با سود چهار درصد به روستائیان برای تشکیل تعاونی و ارائه تسهیلات با سود ۱۰ درصد به افراد حقیقی و به صورت انفرادی را راهبردی مهم برای ایجاد اشتغال در روستاها عنوان کرد.

نیکبخت ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها برای ایجاد اشتغال و تولید را از دیگر راهکارهای اشتغال روستائیان و جلوگیری از ورود آنها به شهر ها عنوان کرد.

استاندار همدان همچنین توسعه گردشگری در برخی از روستاهای استان که زمینه‌های گردشگری را دارند بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید روستاهایی که از نظر گردشگری دارای امکانات و شرایط هستند زمینه‌های جذب گردشگران را فراهم کنند تا از این فرصت در راستای ایجاد اشتغال گام بردارند.

نیکبخت از اتمام طرح آیین نامه اجرای رفع موانع تولید خبر داد و افزود: این آیین نامه حال اتمام و ابلاغ است که بر اساس آن بسیاری از مشکلات تولید رفع می‌شود.

وی همچنین در بخشی دیگر ازسخنان خود با اشاره به توفیقات هسته ای کشور اظهار داشت: امروز همه دنیا به نوعی درگیر این قضیه شده اند و برخی همچون صهیونیست‌ها آن را توافقی بد می‌دانند چرا که ایران با این توافق ابر قدرت شده و این درحالی است که آمریکا همواره برابر قدرتی ایران اذعان داشته است.

نیکبخت افزود: برخی از کشورهای دیگر که خواستار تعامل و توسعه انسانی و همزیستی کشورها هستند توافق ایران با کشورهای اروپایی و آمریکایی را مثبت ارزیابی می‌کنند و امروز اگر این توافق نهایی شود یا نشود ایران در عرصه بین الملل پیروز شده است، چرا که امروز دنیا به حقوق هسته ای و حقانیت ایران اقرار کرد و منطق ایران را پذیرفت.

استاندار همدان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با تعامل توانست این موفقیت بزرگ را کسب کند و در عرصه سیاست خارجی نشان داد که به همه وعده‌های خود پایبند است و به دنبال آسایش، رفاه و بهبود ارتقای سطح زندگی مردم است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار