مدیر بازیافت مازندران: طرح تفکیک زباله از مبدا زمان‌بر بود

مدیر بازیافت مازندران با اعلام اینکه نبود سازمان پسماند باعث می‌شود که طرح‌های ساماندهی پسماند به صورت جزیره‌ای و بدون سازمان دهی خاصی باشد، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا زمان‌بر بوده و در این بخش نیاز به فرهنگ‌سازی و آمادسازی زیرساخت‌هاست.
کد خبر: ۶۹۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 05 January 2019

مدیر بازیافت مازندران با اعلام اینکه نبود سازمان پسماند باعث می‌شود که طرح‌های ساماندهی پسماند به صورت جزیره‌ای و بدون سازمان دهی خاصی باشد، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا زمان‌بر بوده و در این بخش نیاز به فرهنگ‌سازی و آمادسازی زیرساخت‌هاست.
تعدادی از مخاطبان فارس من در مازندران از وضعیت نابسامان پسماند در مازندران گلایه کردند.

تولید روزانه 2 هزار و 800 تن زباله و حمل نامناسب آن، دپو زباله در بسیاری از مراکز پسماند و معضلات اجتماعی زباله از مواردی بود که در سامانه فارس من توسط مخاطبان مطرح شده است که در همین ارتباط با شیدالله مهدوی مدیر پسماند استان مازندران گفت‌وگو کردیم.

وی با اعلام اینکه ایجاد سازمان پسماند در استان یکی از نیازهای ضروری است، گفت: اگر سازمان پسماند در استان مازندران ایجاد شود بسیار از مشکلات پسماند حل و فصل می‌شود.

مدیر پسماند استان مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر ساماندهی پسماند به صورت جزیره‌ای و سلیقه‌ای بوده و بخشی از مدیریت در این حوزه بر عهده شهرداری، بخشی دیگر در اختیار سازمان روستایی و دهیاری‌ها بوده و بخشداری‌ها هم در این بحث پسماند ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: پسماند در مازندران فاقد ساختار مشخص بوده به همین دلیل موفقیتی نداشتیم اگر ساختار تشکیل شود تا حدودی می‌توانیم مطالبه‌گری جدی‌تری داشته باشیم.

مهدوی در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه پس از تشکیل سازمان پسماند اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ است، گفت: اقدامات انجام شده مورد توجه محیط زیست و مسؤولان بهداشتی استان قرار دارد.

وی با اعلام اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرها و روستاهای مازندران در حال پیگیری است، گفت: بنا داریم با اجرای کامل این طرح حدود 25 تا 30 درصد حجم زباله استان کاهش پیدا کند و این میزان در استان با نوساناتی مواجه است.

مدیرپسماند مازندران با اعلام اینکه در برخی از شهرهای استان هنوز این طرح شروع نشده است، گفت: در نکا اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در حوزه روستا دست به دست می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا زمان‌بر بوده و در این بخش نیاز به فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی زیرساخت‌هاست.

به گزارش فارس، در حال حاضر روزانه حدود 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود، حجم زباله تولیدی مازندران در روزهای تعطیل به دو برابر شرایط فعلی می‌رسد.

زباله‌ها در استان مازندران در مراکز دفن زباله دپو شده و همین امر باعث مشکلات زیست محیطی شده است.

تاکنون اقدام خاصی برای ساماندهی زباله که منجر به نتیجه مطلوب شود نشده است.

کارخانه زباله‌سوز نوشهر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، پروژه زباله‌سوز ساری هم در ساخت ابنیه باقی مانده و با وجود خرید دستگاه‌ها همچنان منتظر تکمیل زیرساخت‌های اولیه است.

در سایر شهرهای استان هم وضعیت دفن و دپور زباله چندان مناسب نیست.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس در مازندران خواستار پیگیری این رسانه در ارتباط با وضعیت نامناسب پسماند در استان شده‌اند، با توجه به حساسیت جدی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار خبرنگاران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار