سرپرست شهرداری اهواز پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم افتتاح همزمان مسیر ارتباطی جنوب به شمال بلوار پاسداران و فاز دوم تقاطع غیر همسطح شهید کجباف (محور L ۲۰۰) اظهار کرد: این طرح کمی از زمان پیشبینی شده عقب است اما تلاش میکنیم تا پایان امسال به اتمام برسد.
به گزارش"تابناک" وی افزود: با هماهنگیهای انجام شده با استاندار خوزستان و اعضای شورای شهر اگر تمهیدات ترافیکی اندیشیده و حمایتهای لازم انجام شود، میتوانیم هر سه محور باقیمانده این پروژه را همزمان آغاز و تا پایان سال به بهرهبرداری برسانیم.
سرپرست شهرداری اهواز تصریح کرد: برنامهریزی لازم نیز انجام شده تا در زمینه تامین اعتبار و بودجه مور مالی مشکلی پیش نیاید.
شاعری با بیان اینکه عرشه اصلی پل دقیقاً یک سال پیش افتتاح شد، یادآور شد: اکنون بعد از یک سال، محور L۲۰۰ این تقاطع افتتاح شده است؛ بنابراین روند اجرای پروژه کند و انتظار مردم بیش از این است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم سه فاز اصلی پل شامل (L۳۰۰،L۴۰۰،L۵۰۰) را با همراهی و همکاری سایر دستگاه ها و مجموعه شهرداری به صورت همزمان آغاز کنیم که محور L۵۰۰ هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست شهرداری اهواز گفت: از آنجائیکه قرار است سه فاز اصلی این پروژه به صورت همزمان آغاز شود، قطعاً مشکلات ترافیکی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد که جا دارد از همکاری آنها در اجرای این پروژه با شهرداری تقدیر و تشکر کنیم و با شکیبایی آنها این سه فاز را نیز به پایان برسانیم.
همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت همکاری در پروژههای شهری، اظهار کرد: امسال اعتباری برای پروژههای عمرانی سطح شهر و کمک به شهرداری اختصاص داده شد که نسبت به سال گذشته افزایش دارد و در اختیار شهرداری برای پروژههای سطح شهر اهواز قرار میگیرد.
وی افزود: بهمنظور افزایش بهرهوری شهرداری و شورای شهر با همکاری یکدیگر پروژههایی را انجام دهند که مردم آنها را در زندگی و حملونقل خود لمس کنند و استانداردهای زندگی، توسعه شهری و رفاه افزایش پیدا کند.
استاندار خوزستان تأکید بر تسریع پروژههای شهری و حملونقل، عنوان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف باید امسال بهطور کامل افتتاح میشد ولی همچنان ۳۵ درصد آن باقیمانده است و امیدواریم در یک سال باقیمانده به اتمام برسد.
شریعتی با اشاره به روند بسیار کند پروژه مترو اهواز، اظهار کرد: بودجه موردنیاز برای مترو اهواز بالاتر از توان شهرداری است و درگذشته مقرر شده بود که دولت و شهرداری هر کدام سهم خود را اختصاص دهند که دولت تقریباً ۸۰ درصد سهم خود را که حدود ۶۷۰ میلیارد تومان است را پایکار آورد اما شهرداری نتوانست سهم ۴۰ میلیارد تومانی خود را قرار دهد.
وی افزود: تلاش بر این است که از طریق داراییها و اوراق مشارکت با پیمانکار به توافق برسیم و پیمانکار باید اراده بیشتری از خود برای انجام این پروژه نشان دهد.
شریعتی گفت: نسبت به اراده پیمانکار برای این پروژه گلهمند هستیم زیرا پیمانکار به وعدههای خود عمل نکرد و باید با تلاش پروژه مترو فعالتر شود.