قاچاق سوخت حدود ۹ میلیارد لیتر کاهش یافت

وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش ۹ میلیارد لیتری قاچاق سوخت خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 26 January 2020

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این جلسه اظهار کرد: در این جلسه یک گزارش گیری از تمام اقداماتی که در طول سال انجام شده بود گرفته شد که در حوزه قاچاق ورودی با کاهش روبه‌رو بودیم.

قاچاق سوخت حدود ۹ میلیارد لیتر کاهش یافت

او در ادامه گفت: برآورد کلی از قاچاق در کشور حدود ۱۲ میلیارد دلار بود و البته این قاچاقی است که از داخل به خارج و از خارج به داخل انجام می‌شود؛ در حوزه قاچاق کالا از داخل به خارج بیش از ۸۰ درصد آن قاچاق سوخت است که با کاهش بسیار خوبی که حدود ۹ میلیارد لیتر مواجه بودیم.

وزیر کشور تاکید کرد: با طرح تکمیلی، وزارت نفت همکاری خوبی کرد؛ در حوزه مرز نشینان هم امیدواریم در ماه های باقی مانده امسال و سال ۹۹ با کاهش قابل توجه قاچاق سوخت روبه‌رو شویم.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود طرح هایی در جلسه امروز ستاد تصریح کرد: در طرح مبارزه با قاچاق سیگار و کالای خانگی که بحث‌های بسیار مهمی بودند، قرار شد در قاچاق لوازم خانگی که بدون ضمانت و کیفیت هم هستند، اتحادیه نقش اصلی را بازی کند و ما از مبدا یعنی بنادر و بنکداران وارد عمل شویم و سپس سراغ خرده فروشان برویم، همچنین ۸ ماه به تمام کسبه، فروشندگان و اتحادیه وقت داده شد تا در این طرح بتوانند خودشان را با ضوابط حاکم منطبق کنند و هر کالایی که در حال حاضر دارند، می‌توانند بفروشند و بعد از آن ۸ ماه دیگر شاهد کالاهای غیر استاندارد در بازار نباشیم.

او در مورد سامانه‌های نظارتی اظهار کرد: اگر بتوانیم سامانه‌ها را با هماهنگی دستگاه های اجرایی مبدا تا مقصد اجرایی کنیم یقینا می توانیم بحث بازارهای غیر رسمی را کنترل کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ما از اوایل سال با توجه به اینکه حدود ۱۰ سال است قانون سامانه ها وجود دارد با تاکیداتی که هم رهبر معظم انقلاب و هم رئیس جمهور و دولت دارند به اندازه ۵ سال در این حوزه پیشرفت داشتیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: یک زمانبندی تا آخر اسفند با همه دستگاه ها انجام دادیم، برخی دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
واقعا خسته نباشد آقای وزیر کشور که با اینهمه قدرتی که در دستته اینهمه قاچاق بوده است.از خدا بترس.واقعا شب چگونه خوابت میبره؟مسئولیت خطیری داری مرد
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار