باغ ملی به باغ موزه موسیقی ایرانی تبدیل می شود؟

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز گفت: طرح پیشنهادی تبدیل باغ ملی به باغ موزه موسیقی ایرانی بررسی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 02 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سولماز دهقانی رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز با اشاره به یکصد و سومین جلسه این کمیسیون که به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: طرح تبدیل باغ ملی به باغ موزه موسیقی ایرانی با هدف ایجاد قطب هنرهای موسیقی ایران در مقیاس ملی و ایجاد فضاهای جمعی با محوریت هنر موسیقی و موزه مشاهیر موسیقی توسط شرکت مشاور پیشنهاد شده است.

او، تصریح کرد: این طرح گام ارزشمندی برای تامین فعال امنیت فضا، خارج کردن باغ ملی از شکل یک فضای بی دفاع شهری و تقویت منظر فرهنگی در قطب گردشگری شهر شیراز است.

دهقانی، احیای باغ ملی را دارای اهمیت دانست که با ترکیب عناصر جاندار طبیعی و عناصر انسان ساخت جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده و نشاط، سرزندگی و امنیت را در این باغ به ارمغان می‌آورد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه طرح بازآفرینی باغ ملی براساس رویکرد احیای منظر تاریخی، اجتماعی و فرهنگی محور حافظ و ایجاد فضاهای جدید شامل سالن تئاتر، موسیقی و فضای اداری برنامه‌ریزی شده، ادامه داد: فضاهای جدید با تاکید بر حفظ درختان کهنسال و ارزشمند باغ ملی و تاثیر از مایه‌های موسیقی ایرانی در ساماندهی فضاهای کلان دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار