شورای امر به معروف در ۱۰۸ دستگاه اجرایی مازندران تشکیل شد

با توجه به جاذبه‌های گردشگری متنوع استان مازندران و ورود مسافر به این استان تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در سواحل، مناطق گردشگری و پارک‌ها اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 02 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر خلیل صالحی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که ۲۴ ماده و ۱۹ تبصره دارد، اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۶ این قانون تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اساسی درزمینهٔ ترویج، اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر و پیشنهاد آن به مبادی ذی‌ربط، تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل‌گیری سیاست‌های مربوط به امربه‌معروف، آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر، تعیین الگوهای رفتاری، زمینه‌سازی جهت مشارکت همه‌جانبه آحاد جامعه ازجمله وظایف است.
وی گفت: رصد دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌های عمومی در امور مربوط به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، رصد اقدامات انجام‌شده در اجرای این قانون و انعکاس آن به مراجع ذی‌ربط، تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مختلف جامعه، آموزش، پژوهش و تحقیق درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر و ترویج گسترش فرهنگ آن، شناسایی ظرفیت‌ها و کمک به تشکیل جمعیت‌ها و تشکل‌های مردمی فعال، حمایت همه‌جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر، پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با تکالیف ستاد در خصوص راهکارهای اجرائی فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه گزارش سالانه به مقام معظم رهبری، قوای سه‌گانه و مردم از وظایف این ستاد است.
وی با اعلام اینکه شورای انقلاب فرهنگی برای ۲۸ دستگاه اجرایی وظایفی را تعیین کرده است، تصریح کرد: نظارت و ارزیابی فرهنگ حجاب و عفاف بر عهده ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر بابیان اینکه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر همگانی است، اذعان داشت: مراتب امربه‌معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است.
صالحی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال جاری در مشهد در خصوص همگانی و عمومی بودن امربه‌معروف و نهی از منکر، افزود: همه مسلمانان دنیا باید جامعه را به سمت نیکی و معروف حرکت دهند تا جامعه را از بدی‌ها، پستی‌ها و پلشتی‌ها دور کنند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس بند ۵ وظایف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در ماده ۱۶ این قانون، گفت: طرح طلایه‌دار امربه‌معروف و نهی از منکر در دستور کار ستاد قرار گرفت که بر این اساس آحاد مردم پس از اطلاع‌رسانی، شناسایی، جذب، گزینش، ساماندهی و آموزش داوطلبان در قالب گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر تخصصی و عمومی به تفکیک خواهران و برادران اجرایی می‌شود.
وی اظهار داشت: در این شورا سه هزار و ۸۵۰ نفر از اقشار جامعه در قالب گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر جذب و ساماندهی شده‌اند.
صالحی هدف از برگزاری نشست با اصحاب رسانه بیان برنامه‌های ستاد  و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر عنوان کرد و گفت: لایحه دوفوریتی آمران معروف و ناهیان از منکر به مجلس ارائه و پس از تصویب نمایندگان مجلس و شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌توانند با برخورد مناسب و شایسته به تذکر زبانی و نوشتاری اقدام کنند که این خود در جامعه تأثیر بسزایی دارد.
صالحی مهم‌ترین اقدام دشمن را تأثیرگذاری شدید بر افکار عمومی جامعه به‌وسیله ابزار خبررسانی، اختلاف‌افکنی بر صفوف آحاد جامعه و اشاعه بذر یاس و ناامیدی در میان مردم به‌ویژه نسل جوان به‌منظور بی‌تفاوت کردن نسبت به کشور و تحولات مختلف آن عنوان کرد.
وی از اجرای طرح یاوران معروف در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری متنوع استان مازندران و ورود مسافر به این استان تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در سواحل، مناطق گردشگری و پارک‌ها اجرایی می‌شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار