نماز جماعت در شیراز و 7 شهرستان فارس تعطیل شد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به وضعیت قرمز شیراز، از تعطیل شدن نمازهای جماعت در مساجد و حسینیه‌های این کلان‌شهر و ۷ شهرستان دیگر استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده یکشنبه ٢٩ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت قرمز شیراز و اعمال محدودیت‌هایی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در این استان گفت: به‌همین دلیل برپایی مراسم، مجالس و اجتماعات از جمله نمازهای جماعت در شهرهایی که وضعیت آنان قرمز اعلام شده است، ممنوع است.

او افزود: شیراز نیز چون در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته است شامل این محدودیت می‌شود لذا نمازهای جماعت مساجد و حسینیه‌های این کلان‌شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و اقامه نمی‌شوند.

سلمان‌زاده در عین حال این نکته را یادآور شد که مساجد و حسینیه‌ها تعطیل نیستند و تنها نمازهای جماعت و برنامه‌های جمعی تعطیل شده‌اند و گفت: گفت: هم‌اکنون بنا بر اعلام ستاد مبارزه با کرونا استان فارس شهرهای شیراز، کازرون، جهرم، گراش، فسا، قیر، لار و مرودشت قرمز اعلام شده‌اند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس ادامه داد: البته متولیان مساجد و حسینیه‌های این شهرها شایسته است که در این ایام نسبت به پخش اذان از مناره‌ها (درسه وعده) و باز بودن درب مساجد به‌مدت نیم ساعت برای خواندن نماز اول وقت به‌صورت فرادی با رعایت کامل ضوابط بهداشتی تمهیدات لازم را انجام دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار