نماز جمعه 17 مرداد در شیراز و 33 شهر فارس برگزار نمی شود

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نمازجمعه هفدهم مردادماه ۹۹ در شیراز و ۳۳ شهر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونا اقامه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 06 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، بیان داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳ شهرستان استان فارس و توابع آنها و در مجموع ۳۴ شهر، در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.

وی، از شهرستان‌های شیراز، آباده، بوانات، مرودشت، کوار، کازرون، گراش، سروستان، زرقان، قیروکارزین، خنج، لامرد و خرامه باعنوان شهرستان با وضعیت قرمز یاد کرد.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: بر اساس نامه دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مقابله با کرونا، سایر شهرستان‌ها و شهرها شامل ۴۲ شهر در وضعیت سفید یا زرد قرار دارند و نماز جمعه در این شهرها با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان، از تمام نمازگزاران درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

بنا به آخرین آما اعلام شده در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز (پانزدهم امردادماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۱ مورد بستری شدند. با احتساب این تعداد، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ رسید، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

همچنین تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار