پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی بمناسبت هفته وحدت

استاندار آذربایجان غربی در پیامی ضمن تبریک هفته وحدت ابراز امیدواری کرد تا با وحدت و همدلی مسلمانان شاهد دنیایی آکنده از عطوفت،رافت و مهربانی باشیم.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 31 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،  در متن پیام آقای شهریاری آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز ولادت رسول رحمت، خاتم پیامبران، پیام آور توحید، عزت و سعادت بشر، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را به عموم مردم ایران بویژه مردم آذربایجان غربی به عنوان الگوی واقعی وحدت ادیان و مذاهب در پهنه ایران عزیز صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

حضرت محمد مصطفی (ص) با طلوع پر برکت خود جهان هستی را معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام عزیز، دین رحمت و شفقت، صلح وعدالت و الهام دهنده و روشنایی بخش بهره‌مند ساخت.امروز در روزگاری که برخی مدعیان دروغین آزادی و دمکراسی به ساحت مقدس پیامبر اکرم توهین می کنند هفته وحدت بی تردید نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.یکی از برکات ولادت با سعادت آفتاب حقیقت و طریقت حضرت نبی اکرم (ص) و ستاره امامت و هدایت حضرت امام صادق (ع) نامگذاری هفته اتحاد و همبستگی در میان جهان اسلام است.

اهمیت و ضرورت این رویکرد مبارک از سوی جمهوری اسلامی ایران و همچنین درک تحولات کنونی منطقه نیازمند باور و اراده جدی و عملی رهبران جهان اسلام است، زیرا در سایه اتحاد و همبستگی دشمنان و بد خواهان جهان اسلام منافع خود را از دست رفته می‌بیند و سعی و تلاش دارند تا با ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان حیات فریب، کینه و فتنه را درجهان اسلام ایجاد کنند، این در حالیست که آنچه که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد «وحدت کلمه» و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است، زیرا استکبار جهانی در جنگ علیه مسلمانان از شگرد تفرقه و تضاد آفرینی گسترده‌ای استفاده می‌کند.

آذربایجان غربی نیز مفتخر است به عنوان الگوی واقعی از وحدت اقوام و ادیان، انسجام و همدلی را برای توسعه بکار گیرد و امروز جای جای این دیار سرافراز که با خون شهدایی از ادیان و مذاهب مختلف جاودانه شده، الگویی فاخر از همزیستی مسالمت آمیز توام با احترام متقابل است. تردیدی نیست که هر توفیقی در سایه اتحاد و همدلی تحقق می یابد.

امید است توفیق آن را داشته باشیم از الطاف بیکران این ایام مبارک که سراسر شادی و سرور، امید و ایمان است به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شده و بتوانیم بیش از پیش در جهت وحدت و همبستگی مردم ایران گام برداشته و با وفاق و انسجام بر توطئه های دشمنان و نیز ویروس کرونا که این روزها زندگی ها را تحت تاثیر خود قرار داده فائق آییم.

محمدمهدی شهریاری 

استاندار آذربایجان غربی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار