سامانه کسب و کار در فارس راه‌اندازی شد/ اگر جویای شغل هستید ثبت‌نام کنید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که در راستای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی بازار کار و اشتغال، سامانه‌ای راه اندازی شده، گفت: ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار، بانک اطلاعات بنگاه‌ها و پایگاه اطلاعات مشاغل بخش‌های اصلی این سامانه است.
کد خبر: ۹۱۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 07 November 2020
به گزارش تابناک فارس: سهراب مختاری در خصوص عملکرد سامانه اشتغال و کسب و کار گفت: اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست گذاران قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذی نفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.
وی، تقویت توان سیاست گذاری، اجرا و نظارت د ر حوزه اشتغال و بازار کار، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست‌های اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیش بینی نیازها، فرصت‌ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال برای تطبیق سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در سطح (ملی و منطقه ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد در سن کار برای تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل همراه با شرح جامع مشاغل، را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: تولید اطلاعات، دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست‌گذاران و سایر ذی نفعان بازار کار هدف این سامانه است.
 
وی، از همه افراد ۱۵ سال به بالا و د ر سن کار استان فارس شامل شاغلان، بیکاران و (خانه د ار، محصل، بازنشسته، د ارای د رآمد بد ون کار ) و فعالان عرصه کسب و کار (کارفرمایان د ارای مجوز و بدون مجوز) دعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به آدرس اینترنتی lmis.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
 
مختاری با تاکید بر این که همه اطلاعات فرد و صاحب کسب و کار به صورت محرمانه خواهد بود، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز توضیح داد و گفت: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام می‌کند، پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه می‌شود و در مرحله سوم نیز دریافت خلاصه رزومه شغلی (گواهی شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار داشت: کاربر می‌تواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، تحصیلی و گواهی نامه‌ها را در این سامانه درج کرده و رزومه کاری خود را تکمیل کند.
 
وی با بیان این که سامانه تا پایان امسال برای ثبت نام فعال است، افزود: با راه اندازی و پیاده سازی سامانه، انتظار می‌رود از طریق انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تولید کننده آمار و اطلاعات بازار کار، سیاست گذاران و تصمیم سازان این بخش بتوانند تغییر و تحولات آینده بازار کار این استان را به صورت مستمر رصد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار