معرفی ۵۱ واحد مرغداری در استان مرکزی به تعزیرات

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صاحبان ۵۱ واحد مرغداری در این استان به دلیل گران‌فروشی بعد از تشکیل پرونده، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۴۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 28 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، محمدجواد قربانیان ، در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: بر اساس سیاست های وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مبنی بر کنترل نرخ مرغ زنده با هماهنگی های دستگاه های ذیربط از مرغداری های استان بازرسی به عمل آمد و پس از بررسی ۵۱ واحد مرغداری به دلیل گرانفروشی متخلف شناخته شدند .
وی یادآورشد: ارزش ریالی تخلف این واحدهای مرغداری ۷۵ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال برآورد می‌شود.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان مرکزی از رشد ۲۳ درصدی وصول شکایات ستاد خبری سازمان صمت استان مرکزی خبر داد و ادامه داد: ۷۱۴ شکایت بهمن سال ۹۹ از طریق سامانه این ستاد دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافت شده ۵۷۱ فقره تلفنی، ۱۰۷فقره حضوری و ۳۶ فقره مربوط به ناظران افتخاری (کتبی) بوده و از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۵۴ فقره ( ۲۲ درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۴۵۶ فقره (۶۴ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۱۰۴ فقره (۱۴ درصد) در حال پیگیری است.
قربانیان افزود: از این تعداد شکایات، ۹۲ درصد یعنی ۶۵۳ فقره مربوط به کالا و بقیه که ۶۱ فقره است مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله مربوط به روغن مایع و نباتی و نان بوده است.
بر اساس اعلام معاونت امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز مرغداران این استان موظف به رعایت مصوبه تنظیم بازار برای عرضه محصولات پروتئینی هستند و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.
بر این اساس و مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی قیمت مرغ زنده ۱۴۴ هزار ریال و برای مصرف کننده ۲۰۴ هزار ریال تعیین شده و فروش این محصول بیشتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار استان ممنوع است.
۶۰۰ واحد مرغداری در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار