بهره برداری از دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امیر کبیر

دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امیر کبیر باحضور نماینده بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 04 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، نماینده بنیاد مستضعفان گفت: همزمان با شیوع کرونا، این بنیاد خود را در کنار مدافعان سلامت می دیده است.

محمد چمنی زاده افزود: بنیاد مستضعفان دو بال اقتصادی و اجتماعی دارد که اولی را شرکت ها تامین و دومی را بنیاد علوی به خدمت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تبدیل می کند.
وی یادآورشد: همزمان با شیوع کرونا، بنیاد مستضعفان دوشا دوش مدافعان سلامت بود و با تهیه و توزیع ماسک و اقلام پزشکی از قبیل توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی و یک دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی سعی در کمک به کنترل این بیماری داشته است.
وی تاکید کرد: این بنیاد تا پایان کار و ریشه کنی کامل این ویروس در کنار مجموعه بهداشت و درمان خواهد بود.
چمنی زاده به بازدید از شهرستان های خنداب و کمیجان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه محرومیت در این شهرستان ها و مناطق اطراف محسوس است، اما با کمک یکدیگر و به امید خداوند آنها را برطرف خواهیم کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امیرکبیر اراک با ظرفیت ۶۰۰ لیتر با کمک و حمایت بنیاد مستضعفان نصب و راه اندازی شده است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: شیوع و همه گیری کرونا، درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی را به شدت کاهش و از طرفی هزینه های مجموعه بهداشت و درمان را به شدت افزایش داده است به همین دلیل ارگان ها و دستگاه های اجرایی دیگر به کمک دانشگاه علوم پزشکی اراک آمده و تقاضا داریم این حمایت ها و کمک های مادی و معنوی همچنان ادامه دار باشد.
وی یادآورشد: در بساری از مناطق استان نظیر شهرستان های خنداب، کمیجان و زرندیه و روستاهای دور دست، محرومیت های زیادی در حوزه سلامت به چشم می خورد که با ادامه دار بودن اینگونه تعاملات می توان دسترسی همگان را به خدمات بهداشتی و درمانی آسان تر کرد.
وی تاکید کرد: بیمارستان امیرکبیر اراک در صورت شیوع پیک چهارم، به عنوان سانتر دوم کرونا انتخاب و فعالیت خواهد کرد که با فراهم شدن این دستگاه اکسیژن ساز و تجهیز سی تی اسکن، مشکل خاصی در روند درمان بیماران کرونایی نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار