ایجاد قطعه ای برای اهداکنندگان عضو در آرامستان جهرم

رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: به همت هیئت امنای آرامستان فردوس جهرم، قطعه‌ای به اهداگران عضو که اعضای بدن خود را به دلیل مرگ مغزی اهدا کردند، تعلق گرفته است.
کد خبر: ۹۶۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 22 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالرضا غلامی افزود: این قطعه در سال ۱۳۹۸ ایجاد شده و تاکنون هفت اهداگر عضو در این مکان به خاک سپرده شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ از سال ۱۳۸۳ تا کنون بیش از ۱۰۰ بیمار مرگ مغزی اعضای خود را اهدا کرده‌اند و این حجم از مهربانی و حرکت انسان دوستانه خانواده‌های اهداکنندگان ستودنی است.

غلامی گفت:‌جهرم یکی از شهرستان های استان فارس است که فرهنگ مهربانی برای اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند به عضو در آن نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه اکثر اهداکنندگان در جهرم مردان بوده‌اند اظهار کرد: کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین بیمار مرگ مغزی که اعضای خود را اهدا کرده، دختر بچه ۳ ساله و مردی ۶۳ ساله بوده است.

غلامی بیان کرد: بیماران نیازمند به عضو رو به افزایش است و هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند حداقل جان هشت نفر را از مرگ نجات دهد.

وی گفت: به مناسبت ۳۱ اردیبهشت ماه روز ملی اهدای عضو در بیمارستان‌های پیمانیه، استاد مطهری و خاتم‌الانبیاء خفر، ایستگاه "دیار نفس" برای نام‌نویسی برای دریافت کارت اهدای عضو برپا شد و بیش از ۲هزار نفر نام‌نویسی و کارت اهدای عضو دریافت کردند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار