ضرورت راه اندازی سلامتکده طب سنتی در استان مرکزی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای جلوگیری از تخلفات حوزه طب سنتی و حفظ سلامت مردم، راه اندازی سلامتکده طب سنتی ضروری است.
کد خبر: ۹۷۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 23 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: دغدغه ما در طب سنتی جلوگیری از تخلفات موجود در این صنف، از جمله دخالت در امور پزشکی و تجویزهای نابجا و نیز حفظ سلامت مردم است.
وی یادآورشد: متأسفانه شرایط و ضوابطی اعم از محل، نیروی انسانی و ... در ایجاد سلامتکده طب سنتی وجود دارد که تأسیس و راه اندازی آن را با مشکل مواجه می کند.
وی تاکید کرد: خوشبخانه در جلسه ای که با معاونت آموزشی و درمان برگزار شد مقرر شد تا در مدت زمان کوتاهی این مشکلات را برطرف و بتوانیم در ماه آینده این سلامتکده را راه اندازی کنیم.
دکتر علیمرادیان افزود: در صورتی که طب سنتی ایرانی و توسط افراد باتجربه و مجاز به ارائه خدمات درمانی بکار گرفته شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با انتقاد از اینکه هر کسی به خود اجازه کار در این حوزه را می‌دهد و با شرکت در یک دوره کوتاه مدت آموزشی، چه مجاز و چه غیرمجاز، شروع به نسخه پیچی برای آحاد مردم می‌کند، ادامه داد: در این صورت است که باید منتظر عواقب ناخوشایندی در زمینه سلامت مردم بود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه سوء استفاده در زمینه طب سنتی بسیار گسترده شده و افراد بسیاری بدون هیچ تخصص، تجربه و مدرک معتبر علمی به ویزیت و پیچیدن رایگان نسخه‌های چند هزار تومانی برای مردم پرداخته و بیماران را با کیسه‌ای از داروها که اصلاً معلوم نیست از چه موادی و در چه شرایطی تهیه شده‌اند راهی می‌کنند، یادآور شد: این افراد در برخی عطاری‌ها، منازل شخصی و یا حتی بعضا در مراکزی تحت عنوان مطب و... فعالیت می‌کنند و برخی از آنها حتی بعنوان پزشک شناخته شده و برخی دیگر هم با ایجاد دید منفی نسبت به پزشکان و طب رایج سعی در جلب مشتریان خود دارند که به نظر می‌رسد آحاد مردم باید بیشتر در مورد مسائل مربوط به سلامتشان حساس باشند و فریب این تبلیغات را نخورند.
وی گفت: مسئله مهم دیگر ویزیت و نسخه پیچی اینترنتی است که متاسفانه شبکه‌های مجازی، کانال‌ها و گروه‌های زیادی به دلیل سود فراوان حاصل از فروش داروهای گیاهی راه‌اندازی شده و بدون حتی دیدن بیمار فقط براساس نام بیمار یا توضیحی ناقص برای مردم نسخه می‌پیچند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار