بسیج امکانات درمانی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد: شرایط را برای بستری هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان فراهم می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ 27 June 2021

دکتر نوری شادکام در نشست روسای بیمارستان‌های استان با هدف بررسی آخرین وضعیت بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا گفت: هم اکنون ۳۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.وی افزود: اگر افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در روز‌های آینده ادامه یابد، شرایط بستری هزار و ۳۰۰ مبتلا به این بیماری را در بیمارستان‌ها فراهم خواهیم کرد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: با بسیج همه امکانات درمانی استان در زمینه تخت بیمارستانی، امکانات، تجهیزات و دارو سعی می‌کنیم تا بهترین خدمات برای مردم ارائه کنیم.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این جلسه گفت: داروی فاویپراویر یکی از دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی است که شهروندان می‌توانند این دارو را با مراجعه به داروخانه‌های منتخب استان تهیه کنند.


دکتر مصدق ادامه داد: از موج قبلی تا به امروز دارو‌هایی کرونایی را تامین کرده و امیدواریم در آینده هم برای تامین دارو‌های رمدسیویر و فاویپراویرمشکلی نداشته باشیم.


معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد نیز اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۲ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۶۵ هزار نفر دُز اول و ۲۷ هزار نفر هم دُز دوم را دریافت کرده اند.


شریفی افزود: با محموله واکسنی که امشب وارد استان می‌شود کلیه افرادی که نوبت دوم واکسیناسیون آن‌ها فرارسیده است، می‌توانند از فردا برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز تجمیعی مراجعه کنند.


وی گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از افراد بالای ۷۰ سال واکسن دریافت کرده اند که ۷۰ درصد این جمعیت را تشکیل داده و ۳۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال هنوز برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار