رعایت حقوق شهروندی از مصادیق امر به معروف است

معاون استاندار البرز وفرماندار ویژه کرج گفت: امر به معروف و نهی از منکر مصادیق گسترده ای دارد و در هر صورت قانون و رعایت حقوق شهروندی ملاک عمل است .
کد خبر: ۹۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 20 September 2015
محمد تقی ایرانی در جلسه ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر در کرج افزود: تحقق انقلاب اسلامی، یک معروف بزرگ بوده است که در دفاع از آرمان های امام (ره) ، دفاع از مظلومان جهان و گسترش دین مبین اسلام و حکومت اسلامی صورت گرفته است و این حرکت امروز بعنوان نماد فرهنگ و معنویت در دنیا شناخته می شود.

وی اضافه کرد: امروز قطار انقلاب اسلامی بر ریل امر به معروف و نهی از منکر حرکت می کند و همه ما نسبت به آنچه در پیرامونمان می گذرد مسئول هستیم و باید ضمن ترویج ارزش های اخلاقی و انسانی، نسبت به رفتارهای خلاف شئون اسلام حساسیت نشان دهیم.

وی افزود: درست است که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ضعف هایی هم وجود دارد، اما اجرای این دو فریضه هرگز ترک نشده و ملت ما همواره بر پایه اصول اسلامی خود حرکت کرده و از ریل انقلاب خارج نشده اند. مردم با حضور در عرصه های تصمیم گیری کشور به وظیفه شرعی و قانونی خو عمل می کنند و این یک معروف است.انتخاب دولت تدبیر و امید نتیجه عمل به معروف مردم در انتخابات 24 خرداد 94 بوده است.

وی، شبیخون فرهنگی را ابزار دشمنان انقلاب اسلامی برای نفوذ در حکومت اسلامی دانسته و گفت: فساد وفحشاء و بی بند و باری منکر است و مردم ما این مصادیق را خلاف آموزه های اسلامی می دانند و باید تمام سعی خودمان را چه در ادارات و چه در جامعه مصروف برخورد با این منکرات بکنیم.

وی هشدار داد: باید آگاه باشیم که امروز نیز، بی توجهی عمومی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در مسائل فرهنگی جامعه، می تواند موجب سست شدن اعتقادات مردم شود و زمینه های نفوذ دشمنان در کشور را فراهم کند و این موضوعی است که دغدغه اصلی همه مسوولان باید باشد .

وی، حفظ شعائر اسلامی ، رعایت حقوق شهروندی را از مصادیق امر به معروف دانسته و گفت: ترویج صفات خوب همچون نوع دوستی، احترام ، تحمل نظر مخالف و حفظ حرمت اشخاص را نمونه های بارز امر به معروف در جامعه اسلامی هستند.

ایرانی، همچنین تظاهر به بی بند و باری و رفتارهای خلاف فرهنگ جامعه از جمله دروغگویی و ریاکاری را از مصادیق منکرات خوانده و تاکید کرد: مسوولان باید در برخورد با منکرات به خصوص در مواردی که اجرای آنها به صورت برنامه ریزی شده از سوی معاندین صورت گرفته است هشیار باشند و به صورت قانونی با کسانی که سعی در تخریب ارزش های ملت ما دارند برخورد نمایند.

وی افزود: عوامل حوزه فرهنگ نقش مهمی در دفاع از ارزش های ما را به عهده دارند، بنابراین باید ضمن تجهیز به ابزارهای مدرن و به روز ،جذابیت های فرهنگ دینی را نیز نشان دهند.

وی به ضرورت صیانت از آرمان های اما م راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: شهدای ما ، جان های پاک خود را برای حفظ معروف انقلاب اسلامی نثار کرده اند و ما نباید اجازه دهیم خون این عزیزان پایمال شبیخون فرهنگی ایادی استکبار جهانی شود.

وی تاکید کرد: البته نشاط و شادابی جامعه اسلامی با برنامه های غنی فرهنگی باید حفظ شود و جوانان دین را مانع نشاط خود ندانند.

فرماندار کرج ، تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان کرج را از وظایف مدیران شهرستان کرج خوانده و تصریح کرد: در شورای اداری شهرستان کرج و جلسات ستاد، نسبت به تشکیل ستاد در ادارات مصوبه داشته ایم و موضوع را با جدیت پی گیری می نماییم.

وی گفت: هر اداره شهرستان کرج، یک نماینده به عنوان رابط ستاد معرفی نموده است و در آینده ای نزدیک همایش آمران به معروف کرج را برگزار خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار