خراسان رضوی پاییزی می‌شود

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز شنبه ۲۷ شهریور روند کاهشی دمای هوا در مشهد و دیگر نقاط خراسان رضوی آغاز شده و این استان حال و هوای پاییزی به خود می گیرد.
کد خبر: ۹۹۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 18 September 2021

به گزارش تابناک رضوی،آیدا فاروقی با بیان این مطلب افزود: به طور میانگین از فردا تا پایان شهریورماه در مناطق شرق، جنوب شرق و مرکز استان دمای هوا بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش‌می‌یابد که این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.خراسان رضوی پاییزی می‌شود

وی گفت: حداکثر دمای مشهد امروز ۳۶ درجه پیش‌بینی شده که فردا این میزان به ۳۳ درجه و روز یکشنبه به ۳۱ درجه کاهش می‌یابد.

فاروقی افزود: همچنین وزش باد و گرد و خاک به خصوص در نیمه جنوبی و بادخیز مرکز استان، پدیده غالب روزهای آینده است که در مناطقی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به تایباد با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت بوده‌ است، افزود: فردا به طور موقت از سرعت باد کاسته می‌شود اما از یکشنبه تا اواسط هفته، وزش باد دوباره شدت می‌گیرد.

کارشناس پیش‌بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نیشابور با ۱۱ درجه خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای۴۰ درجه، گرمترین شهرهای استان بوده‌اند و دمای هوای مشهد نیز بین ۱۶ تا ۳۵ درجه در نوسان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار