شهرکرد-محور شهرکرد - هفشجان نقاط حادثه خیز بسیاری دارد که به دلیل کمبود اعتبار به کندی اصلاح می‌شوند واین مسئله موجب شده تعداد زیادی ازافراد در تصادفات جان خود را از دست بدهند.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 01 November 2021

«هفشجان» با بیش از هفت هزار خانوار و جمعیتی بیش از ۲۳ هزار نفر در ۱۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

مسیر «شهرکرد» - «هفشجان» دارای تقاطع خطرناک و حادثه خیز است که تصادفات بسیاری در آن رخ می‌دهد.

تعداد زیادی از مردم استان در این محور در پی وقوع تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و این مسئله موجب شد تا مسئولان وقت به فکر ایجاد تقاطع غیر همسطح در این نقطه بیافتند اما با گذشت دو سال این پروژه پیشرفت چندانی نداشته است.

اصلاح جاده شهرکرد-هفشجان درمسیر بی اعتباری/ وعده‌هایی که عملی نشد

وعده‌هایی که عملی نشد

راضیه عالیپور شهروند «هفشجانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه باید جان مردم اهمیت دارد، اظهار کرد: مسئولان باید برای حفاظت و حراست از جان مردم عملیات اصلاح جاده «شهرکرد» - «هفشجان» را سرعت دهند.

وی با اشاره به اینکه این جاده روزانه خانواده‌های زیادی را به داغ عزیزانشان می‌نشاند، گفت: بسیاری از مسئولان وعده سرعت بخشیدن به اجرای طرح را داده‌اند اما در عمل این چنین نیست.

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بار ترافیکی مسیر «شهرکرد» - «فارسان» روزانه بیش از ۳۶ هزار خودرو است که ۲۰ درصد آنها مسیر منتهی به «هفشجان» را طی می‌کنند.

اصلاح جاده شهرکرد-هفشجان درمسیر بی اعتباری/ وعده‌هایی که عملی نشد

۴۰ میلیارد اعتبار برای اجرا پروژه نیاز است

حمید ربیعی با بیان اینکه کلنگ پروژه تقاطع غیر همسطح «هفشجان» در سال ۹۸ بر زمین خورد، تصریح کرد: قرارداد اول به دلیل تأمین اعتبار از بخش استانی و عدم اعتبار مورد نیاز خاتمه داده شد.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و درج پروژه در موافقت نامه‌های ملی در سال ۹۹ امکان تأمین اعتبار قسمتی از هزینه‌های پروژه از محل اعتبارات ملی نیز فراهم شد.

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته پس از چهار مرحله مناقصه پیمانکار جدید انتخاب و اوایل امسال اجرای پروژه آغاز شد، ادامه داد: این تقاطع در دو فاز تعریف شده که فاز اول صرفاً احداث پل و فاز دوم رمپ ها، دیواره‌ها و جاده جایگزین است.

ربیعی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: تا کنون هفت میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

اصلاح جاده شهرکرد-هفشجان درمسیر بی اعتباری/ وعده‌هایی که عملی نشد

تورم و کمبود اعتبار علت کندی اجرای پروژه

وی افزود: در اکثر پروژه‌ها در دو سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و تورم موجود و همچنین کمبود اعتبار و تخصیص به صورت اسناد خزانه با عدم استقبال پیمانکاران مواجه شده است.

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار این پروژه از نظر اجرایی تا سال آینده قابلیت تکمیل را دارد.

بنابراین گزارش ضروری است دستگاه‌های اجرایی همچون اداره راه و شهرسازی، برنامه‌ریزی و بودجه و نمایندگان مجلس با پیگیری‌های مستمر خود اعتبار مورد نیاز این پروژه را تأمین کنند تا حوادث رانندگی کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار