استاندار مرکزی در آیین تجلیل از دانش آموزان نخبه قرآنی این استان گفت: استانداری مرکزی از تمامی نخبگان و فعالان قرآنی استان برای تدوین سند و نقشه راهبردی و جامع فرهنگی استان دعوت به همکاری می‌کند تا در گام دوم انقلاب اسلامی مسیر فرهنگی استان به افق روشنی دست یابد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در همایش ثقلین و تجلیل از نخبگان قرآنی دانش‌آموز استان مرکزی، افزود: سرزمین آفتاب به عنوان خطه رهبران انقلاب اسلامی در همه کشور معرفی شده و به فرموده مقام معظم رهبری، شاکله علمی امام خمینی(ره) در این استان شکل گرفته، بنابراین باید فرهنگ و تفکر قرآنی در بخش‌های این استان متبلور باشد.
وی ادامه داد: استانداری مرکزی از تمامی نخبگان و فعالان قرآنی این استان برای تدوین سند و نقشه راهبردی و جامع فرهنگی استان دعوت به همکاری می‌کند تا در گام دوم انقلاب اسلامی مسیر فرهنگی استان به افق روشنی برسد.
استانداری مرکزی اظهار داشت: اگر در بخش‌هایی از جوامع اسلامی مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بروز و ظهور می‌کند به‌ دلیل دور بودن از فهم و فرهنگ قرآن مبین است و توجه به این مهم و بهره‌گیری از موازین قرآنی در امور مختلف حلال تمامی مشکلات خواهد بود.
مخلص‌الائمه اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت در نظام اسلامی با فرهنگ قرآن پیوند جدی و ناگسستنی دارد و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز قرآن در تمامی بخش‌های آن دیده شده است.
وی تاکید کرد: نشر معارف قرآنی از مدرسه در بین آحاد مردم و در سطوح مختلف می‌تواند حرکت بی‌نظیری را در راستای احیای فرهنگ اسلامی راهبری کند و مسئولان فرهنگی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
استاندار مرکزی در ادامه سخنان خود به مناسبت سالروز وفات علامه سیدحسین شرف‌الدین از رهبران شیعیان لبنان نیز، گفت: این عالم وارسته با وجود نقش تاثیرگذار در جهان اسلام چندان شناخته شده نیست و این شخصیت‌های ارزشمند دینی باید بیش از پیش در جامعه به نسل جوان معرفی شوند.
در پایان این آئین برگزیدگان دانش‌آموزان قرآنی استان مرکزی تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار