ساعت پنج صبح امروز اعضا آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس و علاقه مندان به پدیده‌های نجومی برای رصد ماه گرفتگی در پشت ساختمان قدیم استانداری بندرعباس گرد آمدند اما آسمان با آنان همراه نشد
کد خبر: ۱۰۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 28 September 2015
دبیر آکادمی فیزیک ونجوم بندرعباس گفت: برای رصد ماه گرفتگی باید آسمان صاف و بدون ابر باشد ولی این آسمان ابری مانع رویت یکی از زیبا‌ترین پدیده‌های نجومی شده است.

01

محمد امین پاسلار‌زاده افزود: این ماه گرفتگی در بیشتر نقاط کره خاکی البته به شریط شرایط جوی مناسب قابل رویت بود ولی در بندرعباس به دلیل ابری بودن آسمان رویت ممکن نشد. 

گفتنی است شورای مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: این ماه گرفتگی در سراسر ایران قابل رویت می‌باشد اما پایان گرفتگی در هیچ نقطه‌ای از ایران دیده نمی‌شود، همچنین در مناطق شرقی ایران، قبل از آغاز گرفتگی کلی، ماه غروب می‌کند. 

 «برای نخستین بار در ۳۰ سال گذشته، آسمان در سحرگاه روز دوشنبه ساکنان بیشتر قسمت‌های زمین را به مشاهده همزمان یک ابرماه قرمز رنگ و یک ماه گرفتگی کلی (خسوف کلی) می‌ه‌مان کرد.»

  «ابرماه SUPERMOON قرمز رنگ و ماه گرفتگی کلی همزمان اتفاق می‌افتد، ترکیبی که از سال ۱۹۸۲ تاکنون مشاهده نشده و پس از روز دوشنبه، تا سال ۲۰۳۳ نیز تکرار نخواهد شد.» ک/۳

منبع: خبرگزاری ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار