مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از فعالیت 40 مرکز غربالگری شنوایی در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 29 جراحی کاشت حلزون برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 28 September 2015
تهمینه شکیب در نشست خبری روز جهانی ناشنوایان در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: مهم‌ترین چالش در پیشگیری از ناشنوایی، ملاحظاتی است که باید قبل از بارداری و به موقع در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه دولت یازدهم به درمان معلولان ناشنوا در کشور است، تصریح کرد: هزینه هر نفر برای کاشت حلزون 26 میلیون تومان است که در سال 92 و 93 به ترتیب 87 و 120 نفر در خراسان رضوی با کمک 3 میلیون تومانی بلاعوض اداره‌کل بهزیستی به هر نفر این عمل جراحی را انجام داده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با کاشت حلزون صددرصد شنوایی معلولان باز می‌گردد، افزود: 40 مرکز غربالگری شنوایی در سطح بیمارستان‌های خراسان رضوی فعال هستند و هر سه ماه به طور متوسط 70 مورد انواع اختلالات شنوایی شناسایی می‌شود.

شکیب خاطرنشان کرد: در غربالگری انجام شده در 114 هزار و 809 مورد در خراسان رضوی، 301 مورد معلولیت شنوایی شناسایی شده که از طریق مداخله طبی در قالب کاشت حلزون درمان شد.

وی با اشاره به میزان مشارکت مردمی در سال گذشته که 60 میلیارد تومان اعتبار بوده است، گفت: کمک به محرومان دو روستای محروم خراسان رضوی توسط خیرین ژاپنی و خرید 30 سمعک توسط یک ایرانی مقیم سوئیس با اعتبار 300 میلیون تومان برای مددجویان زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی از جمله مشارکت‌های خیرین بین‌المللی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: 18 مرکز مشاوره بالینی ناشنوایی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند که 10 مرکز به صورت ویژه در مشهد خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار