رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت اصفهان گفت: ۲۵ درصد جمعیت جوانان این استان به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند که این معضل رو به رشد است.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 15 March 2022

راضیه امیدی افزود: چاقی و اضافه وزن، بیشترین مشکل سلامت جسمی جوانان استان اصفهان است که تغذیه نامناسب و کم تحرکی از دلایل اصلی آن بشمار می آید.

افراد با شاخص توده بدنی ( BMI) بین ۲۵ تا ۲۹ دارای اضافه وزن و ۳۰ و بیشتر از آن به چاقی مبتلا هستند.

وی با تاکید بر اینکه شاخص چاقی و اضافه وزن در میان جوانان اصفهان از نوجوانان بیشتر است، اظهار داشت: این مشکل در دوران کرونا در بین جوانان تشدید شد و لازم است نهادهای مختلف مانند اداره ورزش و جوانان و بخش های فرهنگی و تفریحی شهرداری ها برای رفع کم تحرکی در بین جوانان، اقدامات بیشتری انجام دهند.

امیدی روند رو به رشد ابتلا به بیماری های زمینه ای، فشار خون و دیابت را از دیگر مشکلات سلامت جسمی جوانان استان اصفهان در سال های اخیر دانست و تاکید کرد: این موضوع هشدار بزرگی درباره سلامت آنهاست که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جوانان شامل افراد ۱۹ تا ۲۹ سال می شوند، خاطرنشان کرد: برخی مشکلات روانی و اجتماعی نیز برای این قشر از جامعه وجود دارد اما بطور کلی، تحصیلات، ازدواج و شغل مهمترین دغدغه آنها محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :