رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا گفت :
در بهمن ماه امسال دو هزار و 267 مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی توسط بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا به عمل آمد.
کد خبر: ۱۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱ 05 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا گفت : در بهمن ماه امسال 46 متخلف اقتصادی با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان آستارا معرفی و جریمه شدند.

بیژن خالق وردی پور روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : در بهمن ماه امسال دو هزار و 267 مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی توسط بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا به عمل آمد.

وی اضافه کرد : این بازرسی ها با هدف اعمال سیاست تنظیم بازار ، اصلاح نظام توزیع با محوریت عدالت گستری نظارت بر واحدهای توزیعی ، تولیدی و خدماتی به صورت جدی اجرا می شود.

وی اظهار کرد : متخلفان به میزان 27 میلیون و 993 هزار ریال از سوی اداره تعزیرات حکومتی جریمه شدند. 

خالق وردی پور بیان کرد : این بازرسی ها با همکاری 10 بازرس اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا انجام شده است.

وی بیشترین تخلف بازاریان را گرانفروشی عنوان کرد و ادامه داد : عدم درج قیمت ، عدم صدور صورتحساب و کم فروشی از جمله تخلفات متصدیان واحدهای صنفی در شهرستان آستارا است.

وی با اشاره به انجام 25 مورد گشت مشترک با ادارات مختلف شهرستان آستارا در بهمن ماه امسال ، اظهار کرد : در این مدت 41 مورد گزارش و شکایات مردمی ثبت شده است.

وی یادآور شد : شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را با شماره تلفن 124 اداره صنعت ، معدن و تجارت اطلاع دهند.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا در ادامه از آغاز طرح نظارتی نوروز 94 خبر داد و افزود : با هدف اعمال سیاست تنظیم بازار ، اصلاح نظام توزیع با محوریت عدالت گستری ، ایجاد بستری مناسب برای تامین مایحتاج عمومی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر واحدهای توزیعی ، تولیدی و خدماتی این طرح به صورت جدی آغاز شده است .

وی اظهار کرد : 10 بازرس اداره صنعت ، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف به همراه ناظران افتخاری تا 15 فروردین ماه سال آتی این طرح را در سطح بازار شهرستان اجرا می کنند.

وی بیان کرد : در این طرح از کالاهایی نظیر پوشاک ، کیف و کفش ، آجیل ، خوار و بار ، شیرینی جات ، گوشت قرمز ، مرغ و میوه و همچنین از بخش های خدماتی نظیر شرکت های مسافر بری ، حمل و نقل درون شهری و برون شهری ، اماکن تفریحی و فرهنگی ، واحدهای اقامتی ، غذاخوری ، تعمیرگاه و تعویض روغنی ها ، انبار و سردخانه ، رستوران های بین راهی و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بازرسی می شود.

خالق وردی پور در ادامه از برپایی نمایشگاه بهاره در محل بازار میوه و تره بار خبر داد و افزود : در این نمایشگاه 100 غرفه ای علاوه بر پوشاک ، مواد پروتئینی و خشکبار نیز عرضه می شود.

وی تاریخ افتتاح این نمایشگاه را 16 اسفندماه عنوان کرد و گفت : اجناس این نمایشگاه با تخفیف 10 الی 15 درصد عرضه می شود.

وی افزود : 10 تن گوشت مرغ منجمد نیز در نمایشگاه بهاره به منظور تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم 59 هزار ریال توزیع می شود.

وی از توزیع میوه شب عید از 20 اسفندماه خبر داد و افزود : عرضه 30 تن سیب و 30 تن پرتقال در چهار نقطه تعیین شده شهر شامل محوطه اداره تعاون روستایی ، روبروی بازار میوه و تره بار ، قنبرمحله و بلوار معاد در 10 روز پایانی سال انجام می شود.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز گیلان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار