فرماندهی انتظامی قم:
فرماندهی انتظامی استان قم گفت: همدلی و همزبانی حلقه وصل اقتدار پلیس و امنیت و آرامش است و همه مردم و مسوولان باید سهم و وظیفه خود در ایجاد نظم و امنیت در جامعه را بدانند.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴ 08 October 2015
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت:امنیت در تراز بین‌المللی و جهانی نیازمند همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی،اقتصادی و اجتماعی است و باید بپذیریم امنیت در مقیاس داخلی نیز نیازمند همراهی و همکاری بخش های مخلف می باشد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: بدون شک افرادی که به دنبال امنیت بین المللی هستند به خوبی باور دارند که با اقدامات فیزیکی و بهره‌گیری از تجهیزات با کاربرد فیریکی نمی توان امنیت در سطح بین المللی را به دست آورد.

وی تصریح کرد: یک کشور برای حفظ امنیت ملی باید ارتباط منطقه ای را با کشورهای اطراف داشته باشد و در سطح بین المللی با کشورهای همسایه و موثر در سیاست های بین المللی در ارتباط باشد.

مجتبایی عنوان کرد: در این ارتباطات بین المللی و مناسک دیپلماتیک نیز باید بتوان توانمندی های خود را نشان داد و ارتباطی منطقی و اعتمادی مردمی میان دولت و ملت به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: این ارتباط باید به گونه ای باشد که اگر دشمنان و کشورها چشم طمع به منافع ملی ما دارند بدانند که در صورت جنگ ملت از حاکمیت دفاع می کنند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: همه مولفه های سیاسی،دیپلماتیک،اجتماعی و فرهنگی و ...در امنیت ملی و بین المللی نقش دارند در این میان در بخش های سخت افزاری در تامین امنیت همچون پلیس و دستگاه قضائی و امنیتی نمی تواند به تنهایی به ایجاد امنیت بپردازد و یا عملکردش موقت است.

وی ادامه داد: اگر به دنبال یک امنیت ارزشی و پایدار هستیم باید باورهای سنتی را در تامین امنیت کنار بگذاریم البته با بخش اندکی از مجرمان که زبان غیر از برخورد فیزیکی را نمی فهمند لازم است اما بیش از 90 درصد باید به دنبال مولفه های فرهنگی اجتماعی با محوریت مردم باشیم.

مجتبایی اظهار داشت: پلیس در کشورهای غربی برای مردم ارزشی قائل نیست اما نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی خود را در امنیت مردم سهیم می داند و مردم را باور می کند.

وی در باره اهمیت امنیت عنوان کرد: حتی در توسعه و عمران و یا اهداف اقتصادی و یا وظایف دینی به امنیت نیاز است ما باید امنیت پایدار را رقم بزنیم و از کمک نهادها و متولیان بهره بگیریم.

فرمانده نیروی انتظامی قم در مورد شعار نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش شعار مهمی است که می تواند زمینه ساز امنیت باشد باید بدانیم که مردم صاحبان اصلی نظام هستند و باید امنیت را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با ابراز تاسف از حادثه منا گفت: بی کفایتی آل سعود و دستگاههای امنیتی عربستان موجب این حادثه شد در حالی که ایجاد امنیت در انجام وظایف دینی مردم نیز رسالت بزرگی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار