با احتمال بروز پیک هشتم کرونا و تعطیلی مدارس
شاید این یک پیشنهاد نامعقول باشد اما واقعیت دارد . اولیا دانش آموزان در برخی مدارس واقعا نیازمند فیلتر شکن هستند و شما به عنوان اولیا باید روزانه در تکاپوی پیدا کردن فیلتر شکن مسدود نشده باشید !
کد خبر: ۱۰۸۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸ 31 December 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در حالی که مدتی است در ایران بحث کرونا پایان یافته تلقی می شود اما در ان سوی دنیا خبرها چیز دیگری می گوید ! آمار ابتلای فراوان با فوتی ها نسبتا زیاد در برخی کشورها نشان از گسترش سویه جدیدی است که می تواند در ایران هم شیوع پیداکند .
با لحاظ شرایط موجود دنیا ، اعلام احتمال افرایش آمار کرونا در کشور احتمال اجبار به تغییر شرایط حضور در اجتماع بیشتر شده است و حتی شاید بار دیگر محدودیت های کرونایی باز گردانده شوند از جمله ممکن است تعطیلی مدارس هم برای مثلا چند هفته در دستور کار قرار گیرد . البته تاکنون چنین چیزی شاید مطرح نشده باشد اما غیر قابل پیش بینی بودن عملکرد ویروس کرونا عملا لزوم آمادگی برای مواجهه با چنین شرایطی را ضروری می کند .
حال این سوال مطرح است در صورت بروز چنین شرایطی آیا آموزش و پرورش آمادگی مواجهه و مدیریت را دارد ؟! در شرایطی که شبکه شاد در یک خواب کامل فرو رفته و عملا غیر فعال است وحتی برای برخی از دانش آموزان هنوز تعریف عضویت در گروه ها مربوط به سال گذشته است ، در صورت لزوم پیگیری آموزش از طریق فضای مجازی ، دانش آموزان با مشکل مواجه نمی شوند ؟!
نکته دیگر اینکه تا قبل از مسائل ایجاد شده در کشور و اعمال فیلترینگ برخی فضاهای مجازی خارجی عملا جور کند بودن عملکرد شبکه شاد را می کشیدند اما اکنون که فضایی مانند واتس آپ فیلتر است ، تکلیف اولیا و دانش آموزان چه می شود ؟! شاید برای پاسخ به این سوال بحث فضاهای مجازی ایرانی مطرح شود اما متاسفانه برخی مدیران و معلمین تحت هیچ شرایطی تاکنون حاضر به ورود به این فضاهای ایرانی نشده اند و هنوز هم با استفاده از فیلتر شکن و بدون توجه به نظر اولیاء ، اصرار بر اطلاع رسانی از طریق شبکه های مجازی غیر ایرانی و فیلتر شده دارند !
حال اگر آموزش و پرورش توان اجباری کردن استفاده از شبکه های مجازی ایرانی را برای معلمین و مدیران خود نداشته باشد ، آیا می تواند فیلتر شکن رایگان برای دانش آموزان خود برای استفاده از شبکه های مجازی فیلتر شده تهیه کند ؟!
شاید این یک پیشنهاد نامعقول باشد اما در واقع یک طنز تلخ است که واقعیت دارد . اولیا دانش آموزان در برخی مدارس واقعا نیازمند فیلتر شکن هستند چرا که برخی معلمین و مدیران مطلقا حاضر به استفاده از شبکه های مجازی ایرانی برای فعالیت نیستند و شما به عنوان اولیا باید روزانه در تکاپوی پیدا کردن فیلتر شکن مسدود نشده باشید !
نکته جالب این است که برخی از این افراد ، فضاهای مجازی ایرانی را نا امن می دانند و معتقد هستند که پیام های ان ها از طریق نهادهای امنیتی خوانده می شود !!!!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوش نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
با سلام
اگر با فرض و القای نویسنده متن بالا برخی معلمین و مدیران مدارس با پیام رسان های داخلی آشنا نباشند گناه دانش آموزان و اولیای آنها چیه که اسیر واتساپ و اینستاگرام شوند؟؟؟!! آیا خسارت ها و تلفات آشوب های 1401 با حضور چشم گیر رده سنی 17 تا 24 سال برای عبرت شما و همون معلمان و مدیرانی که ادعا دارید نیست؟؟!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار