مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 107 نوع بیماری به عنوان بیماری خاص و صعب‌العلاج شناسایی شده که خدمات به این بیماران در مراکز دولتی 100درصد رایگان است و در مراکز خصوصی نیز تا ۹۰ درصد مشمول تعهد بیمه قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 08 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس رضا تحویلیان، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: بیمه سلامت استان کرمانشاه بعد از ابلاغیه رییس جمهور مبنی بر تأسیس صندوق بیماران صعب‌العلاج با تشکیل جلسات متعدد و همکاری منسجم با دانشگاه علوم پزشکی موفق شد تعدادی از این بیماران را صعب‌العلاج کند.

وی ادامه داد: ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج همچون انواع سرطان، دیالیزی‌ها، هموفیلی، پیوند کلیه، انواع پیوندها، بیماری‌های مزمن روانی، پارکینسون، پروانه‌ای، ام‌اس و...  در تعهده بیمه سلامت قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هزینه‌های دارویی و دریافت خدمات درمانی برای این بیماران در مراکز دولتی ۱۰۰درصد رایگان است و در مراکز خصوصی نیز تا ۹۰ درصد مشمول تعهد بیمه قرار خواهد گرفت.

وی از بیماران صعب‌العلاج استان خواست برای دریافت خدمات درمانی رایگان در سامانه بیمه سلامت ثبت‌نام کنند و افزود: مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان در راستای پرداخت هزینه به این بیماران مصوب شده و طی روزهای آینده یه حساب آن‌ها واریز می‌شود.

تحویلیان خاطرنشان کرد: افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستنند می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت مدارک لازم را بارگذاری کرده  و با دریافت پیامک از سوی سامانه برای ادامه روند ثبت‌نام و مشخص شدن پزشک خانواده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار