در جلسه شورای اسلامی شهر قم تصویب شد:
شورای اسلامی شهر قم تصمیم گرفت شهرداری قم بدهی‌ ۱۵ و نیم میلیارد تومانی خود به موسسه اعتباری کوثر را با تراکم تهاتر کند.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 12 October 2015
به گزارش تابناک قم، بدهی‌های هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم از مهم‌ترین مسائلی است که این روزها در محافل مختلف راجع به این نهاد درباره آن صحبت می‌شود و همین موضوع موجب شده تهاتر این بدهی‌ها با اموال شهرداری در دستور کار این نهاد باشد.

لایحه دو فوریتی تعیین تکلیف بدهی ۱۵ و نیم میلیارد تومانی شهرداری قم به موسسه اعتباری کوثر که برای تکمیل سهام شهرداری در بانک شهر یکی از موضوعاتی بود که در جلسه شامگاه یکشنبه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد.

حسن بختیاری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم که این لایحه را قرائت کرد، درباره این لایحه گفت: شهرداری قم ۱۵۵ میلیارد ریال به موسسه مالی اعتباری کوثر بدهی دارد که قرار شده با تراکم با تخفیف ۲۵ درصد و به قیمت سال ۹۳ تهاتر شود که در مقابل قرار شده جریمه و سود این پول متوقف شود.

برخی اعضای شورای شهر با اشاره به افزایش قیمت منطقه‌ای در سال‌های اخیر این توافق را به ضرر شهرداری می‌دانستند اما حمید بیطرفان، سرپرست معاونت مالی اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اینکه هر روز معطل شدن برای تسویه این بدهی‌ها منجر به ایجاد سود و جریمه بیشتر خواهد شد، تصویب این لایحه دو فوریتی را به نفع شهر دانست.

ولی‌الله بیاتی، رئیس شورای شهر قم هم با اشاره به اینکه از ابتدا قرار بود بدهی این موسسه مالی از طریق فروش تراکم پرداخت شود، گفت: این تراکم سیار نخواهد بود.

در نهایت با توضیحات موافقان و رئیس شورای شهر، تهاتر بدهی‌ها تصویب شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار