یک کارشناس بازار سرمایه افت‌ قابل توجه دو روز اخیر شاخص بورس را ناشی از اصلاح دانست و گفت: چشم انداز بازار در میان مدت و بلندمدت صعودی است.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲ 09 May 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا زهرا دفتری، با اشاره به روند نزولی شاخص بورس طی دو روز اخیر، افزود: به نظر می‌رسد این افت شاخص ناشی از اصلاح بازار باشد نه ریزش و هر بازاری قطعا نیازمند اصلاح قیمت در مقاطع مختلف هست.

وی ادامه داد: چنانچه از هیجانات و تغییرات کوتاه مدت بازار بگذریم، روند بازار سرمایه در بلندمدت و میان مدت صعودی به نظر می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نقطه مقاومت سال ۱۳۹۹ بازار اکنون به نقطه حمایت تبدیل شده، احتمال افت بیشتر شاخص بورس نسبت به نقطه مقاومت سال ۱۳۹۹ را پایین دانست.

دفتری تاکید کرد: با توجه به ثبات نسبی که اکنون در شرایط سیاسی، بین المللی و اقتصادی با آن مواجهیم، به نظر می‌رسد ریزش چشمگیری پیش روی بازار سرمایه نباشد.

مدیر اسبق بورس منطقه‌ای کرمانشاه توصیه کرد، سرمایه‌گذاران از رفتار هیجانی در چنین شرایطی پرهیز کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که صعود و افت در بازار سرمایه طبیعی است.

وی مهمترین نکته درباره بازار سرمایه را عدم دخالت در بازار و دخل و تصرف‌های دستوری عنوان کرد و یادآور شد: باید اجازه داد بازار سرمایه مانند هر بازار دیگری بر اساس عرضه و تقاضای واقعی و بدون دخل و تصرف پیش برود، زیرا بازار سرمایه چنانچه دستکاری نشود، امکان خود تنظیمی را دارد.

دفتری با تاکید بر اینکه نقش حقوقی‌ها در بازار سرمایه صرفا باید ایجاد تعادل باشد، اضافه کرد: هرگونه عرضه و تقاضای افراطی از سوی حقوقی‌ها تعادل بازار را بر هم زده و به ضرر سرمایه‌گذاران حقیقی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پررنگ شدن نقش سبدگردان‌ها به تعادل بازار کمک می‌کند، عنوان کرد: فلسفه اصلی سبدگردانی این است که در زمانی که عرضه زیاد است با جمع کردن سهام، بازار را متعادل کنند و بالعکس، از همین رو اگر به سبدگردان‌ها اتکا شود کمتر شاهد نوسانات هیجانی در بازار سرمایه خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار